کد خبر: 921605
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از انتشار اوراق مشارکت برای رونق تولید و حمایت از صنایع کوچک و متوسط در استان خبر داد.
حمیدرضا خانپور گفت: با توجه به اهمیت و نقش صنایع کوچک این بخش از صنعت با کوچک‌ترین تکانه‌ها در اقتصاد کشور آسیب می‌بینند و دولتمردان باید فکری نو و برنامه‌های حمایتی خاص را در نظر بگیرند، تا در درازمدت منابعی برای فعالان در عرصه صنایع کوچک و متوسط ایجاد شود تا آن‌ها با توجه به تلاطم ارزی و تحریم‌ها از حمایت‌های مالی برخوردار شوند.
وی با اشاره به مشکلات پیش روی صنایع افزود: سه مؤلفه بیشترین مشکلات را برای بخش‌های صنعتی ایجاد کرده است که اولین آن غیرقابل پیش‌بینی بودن قیمت مواد اولیه و تغییرات قیمت است که بخش صنعت را آزار می‌دهد. مشکل دوم دشواری در تأمین منابع مالی از بانک‌هاست و مشکل سوم بی‌ثباتی سیاست‌ها و مقررات ناظر به کسب‌وکار است که قدرت پیش‌بینی برای مدیران و سرمایه‌گذاران واحد‌های تولیدی و صنعتی را دشوار می‌کند.
رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: با این حال موضوع نقدینگی و مسائل بانکی معضل داخلی است و ربطی به بحث خارجی ندارد و نباید همه مسائل را معطوف به مشکلات خارجی و تحریم کنیم، چون باعث غفلت می‌شود ضمناً حریف را قدرتمند نشان می‌دهد.
خانپور افزود: بانک‌ها دچار مشکل هستند زمانی از بانک‌ها همچون صندوق استفاده می‌شد که باعث بروز کاستی‌هایی شد. در سال‌های اخیر دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اقداماتی را انجام دادند. خواسته صنعت کشور و بخش‌های مربوط به کسب و کار استفاده درست از بانک‌هاست که این احتیاج نیاز به اصلاح بنیادی در بانک‌ها دارد، در نهایت جراحی نیاز دارند. برای آنکه بانک‌ها نقش درستی در اقتصاد ایفا کنند باید قوانین شفاف و کارآمد را تصویب کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار