کد خبر: 921493
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷
حاشیه‌ای بر تمدید نشدن قرارداد با کرش و بلاتکلیفی نیمکت تیم ملی در فاصله 5 ماه مانده تا جام ملت‌ها
سکوت این روز‌های مهدی تاج ابهامات درباره ماندن یا نماندن کارلوس کرش در ایران را بیشتر از قبل کرده، حتی مصاحبه دیروز عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که از توافقات کلی با سرمربی پرتغالی خبر داده بود هم نتوانسته گره از آینده نیمکت ایران باز کند
سعید احمدیان
سکوت این روز‌های مهدی تاج ابهامات درباره ماندن یا نماندن کارلوس کرش در ایران را بیشتر از قبل کرده، حتی مصاحبه دیروز عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که از توافقات کلی با سرمربی پرتغالی خبر داده بود هم نتوانسته گره از آینده نیمکت ایران باز کند، به خصوص که پیش از این هم رئیس فدراسیون فوتبال از توافق با کرش خبر داده بود، اما تأخیر در امضای قرارداد جدید و صحبت‌های دوپهلوی کرش نشان از آن دارد که او هنوز برای ادامه حضور در ایران مردد است، تردیدی که در فاصله کمتر از پنج ماه تا آغار جام ملت‌ها، تیم ملی فوتبال کشورمان را که در سودای شکست طلسم قهرمانی پس از چهار دهه است، بلاتکلیف‌تر از همیشه نگه داشته است.

فدراسیون: کرش می‌ماند، نگران نباشید
با وجود تمام شایعاتی که حول نیمکت تیم ملی فوتبال وجود دارد، مسئولان فدراسیون همچنان با خیال راحت از ماندن کرش صحبت می‌کنند. در همین زمینه دیروز محمود اسلامیان، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از توافق کلی با کرش خبر داده است. اسلامیان به سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفته است: «از همان ترکیه که آن مشکل برای ریاست محترم فدراسیون فوتبال به وجود آمد، کلیات بحث مربوط به سرمربی تیم ملی مورد توافق صورت گرفت. کرش خواسته‌هایی دارد که این خواسته‌ها به صورت کلی مربوط به تیم ملی و فوتبال ایران است. او خواسته شخصی نداشته و عمدتاً موارد مورد بحث کرش به تیم ملی برمی‌گردد.»

عضو هیئت رئیسه فدراسیون تأکید کرده که جای هیچ نگرانی نیست: «خیلی از رقبای ما هنوز مراحل اولیه برای انتخاب سرمربی خود را طی نکرده‌اند. تأکید می‌کنم هیچ جای نگرانی درباره تیم ملی وجود ندارد. موضوع کرش و تیم ملی به زودی به جمع‌بندی نهایی می‌رسد و این تیم طبق برنامه تنظیمی با اقتدار راهی جام ملت‌های آسیا می‌شود. پس از جام جهانی مذاکرات متعددی میان رئیس فدراسیون فوتبال و آقای کرش صورت گرفت. جزئیات مربوط هم طی هفته‌های گذشته مورد بحث قرار گرفته است. در این باره اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.»

نه کره‌ای‌ها به کرش
در حالی هنوز کرش قراردادش را با ایران تمدید نکرده که پس از منتفی شدن حضور این مربی در تیم‌های آفریقایی از کلمبیا و کره‌جنوبی نیز به عنوان دیگر مشتریان کرش نام برده می‌شود. البته کره‌ای‌ها در نظرسنجی که انجام داده‌اند، چندان به نشستن کرش روی نیمکت تیم کشورشان روی خوش نشان نداده‌اند. نظرسنجی بخش انگلیسی سایت فوتبال کره نشان می‌دهد که هواداران‌شان سایر گزینه‌ها را به کرش ترجیح داده و تنها نزدیک به ۹ درصد به سرمربی تیم ملی ایران رأی داده‌اند.
 کلمبیایی هم هنوز با خوزه پکرمن برای ادامه همکاری به توافق نرسیده‌اند و گفته می‌شود نام کرش در بین گزینه‌های هدایت تیم ملی این کشور دیده می‌شود. اگرچه به نظر می‌رسد جدی‌ترین پیشنهاد کرش ادامه همکاری با ایران باشد.

دالیچ – ایران، منتفی شد
در روز‌هایی که کرش هم سکوت کرده و دیگر خبری از اعلام مواضع‌اش در شبکه‌های اجتماعی نیست، خبر خوب برای این مربی ماندن دالیچ در کرواسی است، به خصوص که شایعه شده بود فدراسیون فوتبال مذاکراتی هم با سرمربی تیم نایب‌قهرمان جام جهانی انجام داده است. اوایل مرداد بود که صحبت‌های برانکو درباره پیشنهاد ایران به دالیچ این گمانه‌زنی‌ها را تقویت کرد. برانکو سرمربی پرسپولیس که رابطه صمیمانه‌ای با دالیچ دارد، درباره پیشنهادی که به او شده بود، گفته بود: «دالیچ را از ایران دعوت کردند. من بهترین توصیف‌ها را انجام دادم، اما اینکه چقدر مذاکرات پیش رفته باشد، من نمی‌دانم. دالیچ گفت که هفت، هشت روز می‌خواهم استراحت کنم و بعد تصمیم بگیرم. البته از فدراسیون راجع به دالیچ نپرسیدند. دالیچ از من راجع به ایران پرسید.»

 با این حال دیروز رسماً اعلام شد که زلاتکو دالیچ در کرواسی ماندنی شده است. او پس از مذاکراتی که با داوور شوکر، رئیس فدراسیون فوتبال کرواسی داشت، تصمیم به ادامه همکاری با تیم ملی کشورش گرفت. گفته می‌شود دالیچ ۵۱ ساله با دریافت پیشنهادی بهتر از فدراسیون فوتبال کرواسی حاضر به تمدید قراردادش شده است. به نوشته سایت بوسنیایی «Sport. ba» دالیچ که پس از جام جهانی پیشنهاداتی مولتی‌میلیونی از باشگاه‌های چینی داشت، سه پیشنهاد مربیگری تیم‌های ملی فوتبال کلمبیا، مصر و ایران را رد کرد تا به حضورش روی نیمکت کرواسی ادامه دهد.

تا پایان مرداد می‌آید
در شرایطی اولین اردوی تیم ملی برای جام ملت‌ها از ۹ شهریور‌ماه در تهران آغاز می‌شود که برخی منابع خبری از امضای تمدید قرارداد کرش تا پایان مرداد خبر می‌دهند. در همین راستا دیروز یک منبع مطلع به اعتماد آنلاین گفته است: «اگر اتفاق معجزه‌آسا و غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، کرش با توجه به شروع تمرینات تیم ملی نهایتاً تا آخر مرداد‌ماه به ایران خواهد آمد تا مذاکرات نهایی را با مدیران فدراسیون فوتبال انجام دهد. تمرینات تیم ملی هم از تاریخ ۹ شهریور آغاز خواهد شد، به همین خاطر کرش همانطور که اشاره شد نهایتاً تا پایان مرداد‌ماه یا روز‌های ابتدایی شهریور به ایران می‌آید تا قراردادش را امضا کند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار