کد خبر: 921452
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از ایجاد ۴ هزار و ۶۰۰ شغل جدید در مناطق روستایی و عشایری استان توسط این سازمان خبر داد.
هاشم ولی‌پور مطلق گفت: هفته گذشته از جانب استاندار خراسان جنوبی موضوع ایجاد اشتغال ۱۰ هزار نفری به ویژه در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر مطرح و تأکید شد و هر کدام از دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در بخش‌های مختلف ایجاد اشتغال روستایی و عشایری طرح ارائه دهند. وی افزود: در این راستا جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ایجاد اشتغال‌های خرد روستایی در حوزه بخش کشاورزی، صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی، گیاهان دارویی و سایر موارد را در دستور کار قرار داده است.
این مقام مسئول ادامه داد: وضعیت بخش کشاورزی استان تقریباً به رغم محدود بودن منابع نسبت به شرایط تولید و آمار و عملکرد مورد تأیید مراجع ذی‌صلاح از نظر اشتغال و ضریب بهره‌وری قابل قبول است. وی ضریب بهره‌وری بخش کشاورزی استان را ۴۹/۲ درصد اعلام کرد و گفت: در برخی بخش‌ها از جمله زراعت و باغبانی ضریب بهره‌وری حتی از متوسط کشور بالاتر است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی در حوزه گیاهان دارویی با ۸۰۰ نوع گیاه رتبه سوم (معادل ۱۰ درصد) کشور را به خود اختصاص داده است.
 
ولی پور مطلق اشتغال پیش‌بینی شده در حوزه صندوق‌های خرد زنان روستایی را ۳ هزار و ۶۰۰ نفر بیان کرد و افزود: در بخش تولیدات دامی یکهزار و ۴۰۰ شغل، صنایع تبدیلی و تکمیلی یکهزار و ۱۰۰ اشتغال، صنایع دستی ۸۰۰ نفر، گلخانه‌های کوچک روستایی تا ۲۰۰ متر مربع ۲۰۰ نفر، پنل‌های خورشیدی ۱۰۰ نفر و در مجموع این پروژه‌ها ۳ هزار و ۶۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد که سرمایه تسهیلاتی پیش‌بینی شده حدود ۶۰ میلیارد تومان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار