کد خبر: 921258
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
دارنده ۶ مدال کشتی جهان و المپیک گفت: گذشت آن روزهایی که ورزش مجانی بود، اما لااقل یک مجموعه ورزشی انقلاب را بگذارید ورزشی بماند، با آن تجارت نکنید.
حیدری: پیش بینی‌ام کسب 5 مدال طلا در کشتی آزاد و فرنگی است/ مجموعه انقلاب شده کافی‌شاپ و سالن مد!جوان آنلاین: علیرضا حیدری با اشاره به حادثه‌ای که هفته گذشته در بخش تاسیسات آکادمی ملی المپیک رخ داد و منجر به کشته شدن سه نفر از پیمانکاران مجموعه استخر شده، اظهار داشت: اتفاقا من هم آنجا بودم، برای تمرین رفته بودم، می‌خواستم ورزش کنم که گفتند گاز کلر استخر موجب انفجار شده و متاسفانه چند نفر کشته شده‌اند. اصلا ببینم شعار ورزش چه بود، باشد دیگر نمی‌شود مجانی ورزش کرد، دخل و خرج آن زیاد است، اما مجموعه انقلاب را کرده‌اند کافی‌شاپ و سالن مُد. حالا من کاری ندارم کارت‌های استفاده از مجموعه به ورزشکاران داده شده یا نه، اما چیزی که می‌بینم این است که آنجا همه‌اش شده، تجارت.

وی ادامه داد: مجموعه انقلاب شده یک مجتمع تجاری، در صورتی که می‌شود چنین کاری را مثلا در پارک‌‌ها انجام داد، شهرداری اینهمه پارک دارد که فضای عمومی برای جامعه است، می‌توانند این فضاها را به مردم عادی اختصاص دهند، اما حالا مجموعه‌ای که قبلا کاملا به ورزشکاران اختصاص داشت از حالت ورزشی خارج شده، پول هم می‌گیرند ایرادی ندارد اما هیچ چیزش دیگر شبیه فضای مختص به قهرمانان ملی نیست. معلوم هم نیست چطور امکانات آنجا را به مزایده گذاشته‌اند که اینقدر همه چیز آنجا گران است، بابت یک لیوان چای باید 15 هزار تومان بپردازی، یک آب‌هویج ساده 20 هزار تومان! درحالیکه هویج کیلویی دو هزار تومان است.

نفر سوم المپیک 2004 آتن تاکید کرد: مجموعه انقلاب طوری شده که ورزشکار حتی یک آب هویج هم نمی‌تواند بعد از ورزشش بخورد. اصلا وقتی با لباس ورزشی به آنجا می‌روی خجالت می‌کشی، آن هم در فضایی که مختص به ورزش است. با ماشین‌ها و تیپ‌های آنچنانی به این مجموعه می‌آیند که ورزشکار رویش نمی‌شود برود صرفا ورزش کند. امروز همه اماکن ورزشی به همین روز افتاده‌اند. حتما با قیمت‌های بسیار بالا بخش‌های مختلف مجموعه را اجاره داده‌اند و کسی هم که بابت آن کلی باید هزینه کند، باید درآمدش طوری باشد که سودی هم بکند. یک کارت از همین مجموعه ورزشی انقلال برای یکی از دوستانم خریده‌ام، روی آن ارزش افزوده هم حساب کرده‌اند، اینها خیلی جالب است. از هر جایی می‌خواهند بیزینس بکنند.

حیدری ادامه داد: مدیران ورزشی ما فکر می‌کنند باید فقط از این بخش پول دربیاورند، درحالیکه نگهداری اینجا کلی هزینه دارد. کشور به این بزرگی، نمی‌شود دو تا ورزشگاه یا مجموعه ورزشی را کاملا اختصاص داد به ورزش و نخواهند ازآن پول دربیاورند؟ همه چیز شده است پول، کار را می‌دهند دست پیمانکار که او هم بابت هزینه‌ای که پرداخت کرده، می‌خواهد پول دربیاورد، بعد در نگهداری مجموعه کم می‌گذارد، به نظافت نمی‌رسد. با اجاره‌ هنگفتی که از آنها می‌گیرند، حق هم دارند به این شکل عمل کنند،‌ چون او هم باید درآمد داشته باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در سال 2007 و نایب‌رئیس پیشین فدراسیون کشتی همچنین گفت: مجموعه ورزشی انقلاب را کرده‌اند تجاری، بعد از بچه‌هایی که آنجا تمرین می‌کنند توقع مدال دارند. به آنها می‌گویند عِرق وطن داشته باش. پول یک میلیون و پانصد هزار تومانی را می‌گذارند کف دست ورزشکار، درحالیکه سکه شده 4 میلیون تومان، دلار شده 10 هزار تومان، قبلا با این سکه می‌توانست خانه بخرد، اما حالا یک ماشین هم نمی‌تواند با پول جایزه‌اش بگیرد.

علیرضا حیدری همچنین با ابراز تاسف از تعطیلی یکی از قدیمی‌ترین مجله‌های ورزشی ایران به تسنیم گفت: «دنیای ورزش» را تعطیل کرده‌اند درحالیکه یک برند ورزشی بود. مثلا می‌خواستند صرفه‌جویی کنند، کارمندان آن مجموعه بعد از اینهمه سال زحمت، حالا می‌بینند که دنیای ورزش که قدیمی‌ترین نشریه ورزشی است، دیگر وجود ندارد. فضا طوری شده که فقط می‌خواهند از هر بخشی پول دربیاورند. اینهمه آدم باشرافت به اسم روزنامه‌نگار و مطبوعاتی در این مجموعه بودند که بعد از اینهمه سال زحمت، همه آنها را بیرون کردند، حالا اینجا را به اسم صرفه‌جویی بستید، اینهمه جا پول‌ها هدر می‌رود، شما جلوی درشت‌هایش را می‌گرفتید و اجازه می‌دادید قدیمی‌ترین نشریه ورزشی کشور همچنان به کارش ادامه دهد.

قهرمان سال ١٩٩٨ کشتی آزاد جهان در مورد تیم کشتی اعزامی به بازی‌های آسیایی اندونزی نیز گفت: من فکر می‌کنم وضع کشتی از باقی رشته‌ها بهتر باشد و پیش بینی‌ام کسب 5  مدال طلا در آزاد و فرنگی است.

حیدری در پاسخ به این سوال که حاشیه‌های اخیر و عزم حمایت از کشتی در مدت اخیر چقدر می‌تواند در بحث مدال آوری کشتی گیران موثر باشد تاکید کرد: قطعا تاثیر می‌گذارد ولی کشتی گیر خیلی نباید به مسائل مدیریتی فکر کند. آنها باید کشتی خودشان را بگیرند چون وظیفه شان کشتی گرفتن هست. بعدا کسی نمی‌گوید تو چه سالی کشتی گرفتی و در آن زمان چه بحران‌هایی وجود داشت، همه فقط می‌گویند چند مدال داری. قهرمانان ما باید روی همین موضوع تمرکز کنند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار