کد خبر: 921200
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
وزير راه خبر داد
وزير راه در بازديد از پايانه و گمرك بيله‌سوار در شمال استان اردبيل با بيان اينكه توسعه نيافتن جاده‌هاي ترانزيتي مي‌تواند به مبادلات اقتصادي با كشورهاي همسايه تأثير منفي بگذارد، از در دستور كار قرار گرفتن رشد اين راه‌ها و رفع نواقص راه‌هاي ترانزيتي بيله‌سوار خبر داد.
عباس آخوندي رشد مناسبات اقتصادي را در گرو بهبود وضعيت زيرساخت‌هاي جاده‌اي و ترانزيتي دانست و از برنامه‌ريزي براي توسعه راه‌هاي ترانزيتي در مناطق مرزي كشور خبر داد.
وي نقص زيرساخت‌هاي جاده‌اي را در فرار سرمايه‌گذاران از مناطق مرزي به‌عنوان دروازه صادراتي و اقتصادي كشور دخيل دانست و يادآور شد: در حال حاضر برخي مناطق مرزي از جمله شهرستان بيله‌سوار به لحاظ راه‌هاي ترانزيتي با مشكلات و ضعف‌هايي روبه‌رو هستند كه در پي رفع آن هستيم.
وزير راه و شهرسازي توسعه راه‌هاي ترانزيتي در اين مناطق را بسيار حائز اهميت دانست و متذكر شد: به‌عنوان مثال سال گذشته از طريق پايانه مرزي بيله‌سوار در استان اردبيل بالغ بر 5/1 ميليون نفر از اتباع جمهوري آذربايجان به ايران سفر كردند كه نشانگر اهميت اين پايانه و ضرورت توجه به آن است.
وي با بيان اينكه تردد مسافر و خودرو از اين پايانه هر سال بيشتر مي‌شود، ادامه داد: چنانچه روزانه به‌طور متوسط بيش از 6 هزار نفر از اتباع جمهوري آذربايجان و ۱۷۶ دستگاه كاميون باربري از اين پايانه وارد خاك ايران شده يا از آن خارج مي‌شوند.
آخوندي با تأكيد بر اينكه مناسبات اقتصادي تهران و باكو در حال گسترش بوده و اين مهم را مي‌توان در فعاليت پويا و شبانه‌روزي گمرك و پايانه مرزي بيله‌سوار مشاهده كرد، بيان داشت: در كنار توسعه مناسبات و تبادلات اقتصادي بايد راه‌هاي ترانزيتي نيز توسعه مي‌يافت، اما امروز شاهديم كه وضعيت راه‌هاي شهرستان بيله‌سوار به‌عنوان جاده ترانزيتي رضايت بخش نيست.
وي با بيان اينكه احداث يا تكميل جاده‌هاي مناسب در اين شهرستان مرزي كه داراي گمرگ بين‌المللي به عنوان ركن مهم اقتصادي است، بايد مورد توجه قرار گيرد، تأكيد كرد: براين اساس وزارت راه و شهرسازي توسعه جاده‌هاي ترانزيتي در بيله‌سوار و مسيرهاي منتهي به پايانه و گمرك اين شهر را در اولويت قرار داده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار