کد خبر: 921196
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
عضو شورای شهر کرج از اختصاص ۴ میلیارد تومان برای تولید و تأمین انرژی خورشیدی در کرج خبر داد.
حسین محمدی گفت: ایران به لحاظ دریافت نور خورشیدی نسبت به بسیاری از کشور‌های دنیا، روز‌های آفتابی بیشتری دارد، اما متأسفانه در تولید و تأمین انرژی کشورمان از این موهبت خدادادی کمتر استفاده شده است.
وی بابیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد انرژی مورد نیاز کشور از سوخت‌های فسیلی تأمین می‌شود، افزود: این اقدامات موجب افزایش آلودگی هوا و هدر رفت انرژی می‌شود و از نظر اقتصادی هم مقرون به‌صرفه نیست؛ چرا که حدود ۷۰ درصد از انرژی در نیروگاه‌ها هدر می‌رود.
رئیس کمیسیون محیط‌زیست، سلامت و ایمنی شورای شهر کرج از ضرورت انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و بهره‌برداری از انرژی‌های تجدید‌پذیر سخن گفت و ادامه داد:، چون در ایران ظرفیت ویژه‌ای برای تکیه بر انرژی‌های نو از جمله انرژی خورشیدی وجود دارد، باید به این سمت‌وسو حرکت کنیم.
محمدی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر، با اعتبار منظور شده شهرداری در ابتدا به نصب پنل‌های خورشیدی در ساختمان‌های اداری این مجموعه و سپس در فضا‌های عمومی ازجمله پارک‌ها ملزم خواهد شد.
این عضو شورای شهر کرج افزود: چندین شرکت سرمایه‌گذار فعال در بخش خصوصی از داخل و خارج کشور برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت پسماند شهرداری کرج اعلام آمادگی کرده‌اند و در حال حاضر این پیشنهاد‌ها در مرحله ارزیابی است.
وی اظهار امیدواری کرد که این اقدام شهرداری کرج در نصب پنل‌های خورشیدی الگویی برای دیگر بخش‌های دولتی و همچنین خصوصی استان البرز باشد تا برق مورد نیاز مجموعه‌های خود را از طریق انرژی خورشیدی تأمین کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار