کد خبر: 921195
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس ايلام از جمع‌آوري ۱۵ هزار سند دوران دفاع مقدس تا پايان سال خبرداد.
سرهنگ محمدرضا شرف‌بياني گفت: استان ايلام در دوران دفاع مقدس به عنوان جبهه مياني نبرد رزمندگان اسلام با دشمن بعثي بوده و عمليات‌هاي بسيار بزرگ و تعيين كننده‌اي در اين خطه شهيد پرور به وقوع پيوسته است.
وي افزود: ۵۳ عمليات آفندي و پدافندي در حيطه سرزميني استان ايلام در دوران دفاع مقدس انجام شده كه ۱۵ عمليات همچون محرم و كربلاي يك از بزرگ‌ترين عمليات‌هاي دوران دفاع مقدس بوده‌اند.
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس ايلام با اشاره به اينكه مناطقي همچون مهران و دهلران در ۸ سال جنگ تحميلي به عنوان خط مقدم جنگ تحميلي شناخته مي‌شدند، ادامه داد: تنها در شهرستان مهران حدود ۶ هزار نفر از رزمندگان اسلام به درجه رفيع شهادت نائل آمده‌اند.
شرف بياتي بر لزوم حذف آثار دوران دفاع مقدس به منظور انتقال آن به نسل‌هاي جديد تأكيد كرد و گفت: ۵۰ هزار سند آن دوران در ايلام شناسايي شده كه تاكنون ۳۵ هزار آن تدوين و گردآوري شده است و قرار است تا پايان امسال نيز ۱۵ هزار سند ديگر جمع آوري شود.
وي افزود: دانش نامه دفاع مقدس مرتبط با جغرافياي جنگ تحميلي استان ايلام در حال تدوين است و تاكنون يك هزار مدخل و منبع براي تدوين آن جمع و گردآوري شده و اكنون در مرحله مقاله نويسي اين دانش نامه قرار داريم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار