کد خبر: 921069
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
پاسخ رهبر انقلاب به نگرانی برخی فعالان خارج کشور درباره آینده انقلاب
در روز‌های اخیر جمعی از فعالان فرهنگی خارج از کشور با رهبر انقلاب دیدار کردند که در خلال آن یکی از حضار، دغدغه و نگرانی علاقه‌مندان به انقلاب در آن سوی مرز‌ها را از آینده بیان کرد. رهبر انقلاب در پاسخ به نگرانی این شخص گفتند: «نسبت به اوضاع ما اصلاً نگران نباشند، هیچ‌کس هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، مطمئن باشند، هیچ تردیدی در این جهت وجود ندارد؛ این را به همه بگویید.»
این موضع همیشه رهبری است که انقلاب اسلامی مردم ایران را در قیاس با دو نهضت پیش از انقلاب (یعنی نهضت مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت) و دو انقلاب بزرگ بین‌المللی (یعنی انقلاب فرانسه و انقلاب روسیه) انقلابی ماندگار و مداوم می‌دانند. اما راز این ماندگاری را رهبر انقلاب چه می‌دانند؟ ایشان در سخنرانی‌های مختلف شاخصه‌هایی برای انقلاب اسلامی ایران ذکر می‌کنند که همین شاخصه‌ها در واقع وجه تمایز این انقلاب از سایر نهضت‌ها و انقلاب‌ها و راز ماندگاری آن است:
ماهیت خدایی انقلاب: «این انقلاب، انقلابی بود برای خدا. آن روزی که این انقلاب آغاز شد، مثل حرکت سیاسی حزب‌های دنیا نبود که به قصد کسب قدرت باشد؛ حرکتی بود در عین مظلومیت، بــرای اجرای احکام الهــی، برای ایجاد جامعه اسلامی، برای استقرار عدالت در جامعه... خداوند هم به کارشان برکت داد.» مطابقت با فطرت انسان‌ها: «هدف‌های انقلاب با فطرت مردم هماهنگ بود، بنابراین مردم آن را گرفتند؛ و الا دل میلیون‌ها مردم را به یک سمتی متوجه کردن، کار عادی‌ای نیست.» مردمی بودن: «آن چیزی که به وسیله عوامل سازمان جاسوســی امریکا، در یک کشور قابل برداشتن و گذاشتن است، حکومت یا دولتی است که با مردم رابطه‌ای نداشته باشد و پشتوانه عظیم قوی مردمی، پشت ســرش نباشد.» همه جانبه بودن انقلاب: «انقلاب اسلامی یک انقلاب همه جانبه است. مثل خود اسلام که ابعاد معنوی و اخلاقی دارد، ابعاد الهی دارد، در عین حال ناظر به زندگی مردم است؛ بعد اقتصادی، بعد سیاسی، بعد اجتماعی دارد؛ انقلاب اسلامی هم دارای ابعاد مختلف بود و راز ماندگاری انقلاب اسلامی همین ابعاد گوناگون آن است که با نیاز‌های بشر متوازن و همراه است.» نوسازی ســاختار بر مبنای اصول: «نوسازی ممکن است، در مواردی هم لازم است و مانع از تحجر است؛ منتها باید بر طبق اصول باشد... پس آرمان‌ها که شاکله کلی نظام از آن‌ها الهام گرفته، قابل تغییر نیست. نظام جمهوری اسلامی یک چنین نظامی اســت. با این نگاه، نظام فرسوده بشــو نیست.»
محبوبیت در نزد ســایر ملت‌ها: «مفاهیم انقلاب و مفاهیم اسلام... در لبنان دارد فعالیت می‌کند، در عراق دارد فعالیت می‌کند؛ در سوریه همین‌جور، در غزه همین‌جور، در فلسطین همین‌جور، در یمن همین‌جور، ان‌شاءالله در قدس شــریف و برای نجــات الاقصی هم همین‌جور.» رویش نسل سوم انقلابی: «جوان‌های عزیزی که امام را ندیدند، دوران دفاع هشت ساله را ندیدند، شخصیت‌های فداکار آن روز را که شهید شدند، ندیدند، اما با همان قدرت و با همان بصیرتــی در صحنه حاضر می‌شوند...»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار