کد خبر: 921054
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
گفت و گوی جوان آنلاین با حسن عابدینی؛ کارشناس مسائل بین الملل:
حسن عابدینی، کارشناس مسائل بین الملل در رابطه با سکوت خبری جوامع بین المللی و رسانه‌های جهان راجع به حمله به اتوبوس کودکان یمنی به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «جنگ در یمن یک جنگ جهانی است که نظام سلطه بر ضد مظلوم یمن تدارک دیده است که در آن هم ارتجاع عرب پیش‌قراول است و هم ایالات متحده و کشور‌های اروپایی با دادن سلاح به دولت سعودی از آن حمایت می‌کنند.»
سرویس بین الملل جوان آنلاین: روز گذشته ده‌ها شهروند غیر نظامی یمنی در حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به چندین منطقه از شهر ضحیان در استان صعده یمن شهید یا زخمی شدند. این حمله به اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی صورت گرفته بود.

امروز بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان جنایت جدید هواپیما‌های سعودی - اماراتی در هدف قرار دادن اتوبوس حامل کودکان دانش آموز یمنی که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از اطفال بی گناه شد را به شدت محکوم کرد. قاسمی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این جنایت جنگی از مجامع بین المللی و حقوق بشری خواست به هر طریق ممکن مانع استمرار این جنایات از سوی کشور‌های مهاجم به یمن شوند.
 
چرا رسانه‌های جهان نسبت به حمله به اتوبوس کودکان یمنی سکوت کرده‌اند؟

این در حالی است که هیثر نوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران از محکوم کردن حمله ائتلاف عربستان به اتوبوس حامل کودکان یمنی خودداری و حتی از آن دفاع کرد! (اینجا بخوانید)

متاسفانه بیش از ۳ سال است ائتلاف ضد یمن با حملات خود استان‌های این کشور را هدف گرفته و روزانه ده‌ها شهروند غیرنظامی را شهید و یا زخمی می‌کنند، این در حالی است که جوامع بین المللی در مقابل این جنایات سکوت پیشه می‌کنند.
 
چرا رسانه‌های جهان نسبت به حمله به اتوبوس کودکان یمنی سکوت کرده‌اند؟

حسن عابدینی، کارشناس مسائل بین الملل در رابطه با سکوت خبری جوامع بین المللی و رسانه‌های جهان راجع به حمله به اتوبوس کودکان یمنی به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «جنگ در یمن یک جنگ جهانی است که نظام سلطه بر ضد مظلوم یمن تدارک دیده است که در آن هم ارتجاع عرب پیش‌قراول است و هم ایالات متحده و کشور‌های اروپایی با دادن سلاح به دولت سعودی از آن حمایت می‌کنند؛ و رژیم صهیونیستی نیز برای از بین بردن توان کشور‌های اسلامی در طرف جامعه غربی و عربی ایستاده است؛ بنابراین به دلیل اینکه شریان حیاتی امپراطوری رسانه‌ای دنیا هم اکنون در دست نظام غربی، عربی و عبری است؛ بنابراین منافع این رژیم‌ها حکم می‌کند که هیچ چیزی راجع به کشتار کودکان یمنی منتشر نشود.»

عابدینی ادامه می‌دهد: «زمانی که بانکی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد بیانیه‌ای دال بر کودک‌کشی در یمن منتشر کرد، به دلیلی فشاری که رژیم سعودی آورد، سازمان ملل متحد مجبور به پس گرفتن آن بیانیه شد و به دلیل اینکه رسانه‌های غربی بازوی دیپلماسی عمومی قدرت‌های بزرگ جهانی هستند، طبیعتا در چارچوب سیاست صاحبان و مالکان خود یا در این زمینه سکوت می‌کنند یا واقعیات را تحریف خواهند کرد.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
France
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
0
0
متاسفانه کار جهان ورسانه های آن از این حرفها گذشته !
said
|
Switzerland
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
0
0
سلام. شما چه انتظارهای بیجایی از این کثافتها دارید سیاستمداران غربی به ملت خود رحم نمیکنند چه برسد دگر ملتها انها بی وجدان هستند و ذاتشان مریض است . بویی از انسان و انسانیت نبرده اند .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار