کد خبر: 920968
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری:
پرداختن به نیازهای فرهنگی و معنوی مددجویان در کنار نیازهای مادی از وظایف مهم فعالان عرصه خیر و احسان در کمیته امداد اصفهان است.

        به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان و امام‌جمعه موقت اصفهان بابیان اینکه کمیته امداد محلی برای حمایت مستمر از نیازمندان و محرومان جامعه است اظهار داشت : این سنت حسنه‌ای است که امام خمینی (ره) جاری کردند و فعالان عرصه خیر و احسان در این نهاد باید در حفظ و گسترش این سنت و خدماتی که بدون منت به نیازمندان ارائه می‌شود کوشا باشند.

    آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی،با اشاره به وجود دو دسته نیاز مادی و معنوی در انسان‌ها، گفت: مددجویان تحت حمایت این نهاد بیشتر به خاطر نیازهای جسمی و مادی خود مراجعه می‌کنند و این از وظایف مهم فعالان عرصه خیر و احسان در کمیته امداد اصفهان است که در کنار برآوردن نیازهای مادی محرومان به فکر نیازهای معنوی و فرهنگی آن‌ها نیز باشند.

    وی پرداختن به کار فرهنگی را یکی از وظایف کمیته امداد در خدمت‌رسانی به نیازمندان اعلام کرد و افزود: تقویت ایمان، شکوفایی اخلاق حسنه و بهبود رفتار سه خروجی اصلی کار فرهنگی صحیح است و این موارد در وضعیت امروز جامعه به‌شدت مورداحتیاج و نیازمند توجه است.

    امام‌جمعه موقت اصفهان به فعالیت‌های کمیته امداد درزمینهٔ اشتغال نیازمندان اشاره کرد و ضمن ابراز قدردانی نسبت به این اقدامات افزود: در منابع دینی ثواب قرض‌الحسنه ۱۸ برابر هبه و پرداخت بلاعوض بیان‌شده است و ثواب بیشتر این عمل به این دلیل است که در قرض‌الحسنه علاوه بر حفظ عزت‌نفس فرد نیازمند، به علت اینکه باید این وجه را در مدت معینی بازپرداخت کند در او انگیزه و امید برای کار و فعالیت تقویت می‌شود.

    محمدرضا متین پور، مدیرکل کمیته امداد اصفهان در این دیدار با اشاره به جامعه صد هزار خانواری تحت حمایت این نهاد، گفت: به این خانوارهای نیازمند طیف وسیعی از خدمات درزمینهٔ معیشت، بهداشت، درمان، مسکن، تحصیل، ازدواج و امور فرهنگی و مذهبی ارائه می‌شود.

    متین پور با اشاره به منابع تأمین هزینه‌های حمایت از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اصفهان، گفت: نزدیک به ۳۰ درصد از خدمات ارائه‌شده به نیازمندان در استان اصفهان از محل کمک‌های مردمی و ۷۰ درصد باقیمانده از بودجه دولتی تأمین می‌شود.

    وی عرصه خیر و احسان در استان اصفهان را عرصه‌ای پرتکاپو توصیف کرد و گفت: این نهاد باتجربه ۴۰ ساله در خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان به دنبال هم‌افزایی و هدایت منابع خیریه‌ها و مؤسسات مردم‌نهاد به نحوی است که بیشترین تأثیر در مبارزه با فقر حاصل شود.

    مدیر‌کل کمیته امداد اصفهان بابیان اینکه این نهاد در حمایت از نیازمندان رویکردی اورژانسی دارد، گفت: به‌جز سالمندان و بیماران خاص و زمین‌گیر و ازکارافتاده که توانایی انجام فعالیت اقتصادی مؤثر را دارا نمی‌باشند این نهاد برای مابقی جامعه تحت حمایت خود برنامه‌های مختلفی برای توانمندی و خودکفایی اقتصادی اجرا می‌کند.

    متین پور با تشریح برنامه‌های این نهاد درزمینهٔ اشتغال مددجویان گفت: این برنامه‌ها با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و حرفه‌آموزی شروع می‌شود و با پرداخت وام و مشاوره شغلی و کمک به فروش محصولات ادامه می‌یابد و حمایت این نهاد از مجریان طرح‌های اشتغال تا رسیدن به درآمد پایدار ادامه می‌یابد. همچنین کمیته امداد اصفهان با همکاری کاریابی‌های استان اقدام به یافتن شغل برای مددجویان و نیازمندان متقاضی می‌کند و با ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان زمینه را برای ترغیب آن‌ها به استخدام افراد معرفی‌شده از جانب کمیته امداد اصفهان فراهم می‌کند.

    مدیرکل کمیته امداد اصفهان در پایان این دیدار بابیان اینکه ارائه کمک‌های تحصیلی، فرهنگی و زیارتی را از دیگر خدمات این نهاد به نیازمندان اصفهانی است، گفت: در تابستان امسال نزدیک به ۳۰ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد از این برنامه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

 

   

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار