کد خبر: 920745
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
جمالی با اشاره به گفت‌وگوی اخیر روحانی:
صحبت‌های اخیر رییس‌جمهور بخصوص در بعد سیاست خارجی بسیار مثبت بود.
جوان آنلاین: عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «ما از رییس‌جمهور برای ادامه کار و همکاری با سایر قوا جهت خنثی کردن اثرات تحریم حمایت می‌کنیم» گفت: صحبت‌های اخیر رییس‌جمهور بخصوص در بعد سیاست خارجی بسیار مثبت بود.

محمدجواد جمالی با مثبت خواندن گفت‌وگوی اخیر رییس‌جمهور با مردم، گفت: صحبت‌های رییس‌جمهور پیام‌های خاص خود را در داخل و خارج دارد، همان‌طور که ایشان اشاره کرد ما در چند سال گذشته مستقیم با آمریکایی‌ها مذاکره داشتیم حتی زمانی با تیلرسون وزیر خارجه ترامپ هم مذاکره کردیم، این یعنی قطع مذاکره از سوی ما نبوده است.

وی افزود: در نهایت این آمریکایی‌ها بودند که از برجام خارج شدند، ما هم دیپلماسی هوشمندانه‌ای را انجام دادیم و طبق تاکیدات رهبری، برجام را با اروپایی‌ها فعلا ادامه دادیم. این نشان می‌دهد که ما نسبت به خروج ترامپ از برجام منفعلانه عمل نکردیم.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به صحبت‌های رییس‌جمهور درباره روابط با کشور‌های همسایه، گفت: ما همواره روابط خوبی با کشور‌های منطقه داشتیم نمونه آن است که حتی کشوری مثل کویت که در دوران صدام همه‌جانبه علیه ما جنگ کرد باز هم وقتی برایش مشکل به وجود آمد به او کمک کردیم. اکنون هم اعلام کردیم که دست دوستی و برادری به سوی کشور‌های همسایه دراز می‌کنیم، اما برخی از این کشور‌ها همچون عربستان، چون پشتیبانی مردمی ندارند مجبورند به آمریکا و اسرائیل پناه ببرند که شرط آن‌ها هم درگیری با ایران است.

جمالی با اشاره به پروژه ایران هراسی آمریکا برای نفوذ در منطقه، داشتن پایگاه نظامی و فروش تسلیحات، گفت: آمریکا برای رسیدن به این اهداف حتی حاکمیت و حکام برخی کشور‌های منطقه را تغییر داده است، چون سیاست آن‌ها نفوذ در منطقه است و برای این کار ایران‌هراسی را هم ترویج می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه «ایران به دنبال جنگ با هیچ کشوری نیست»، گفت: ما در زمان دفاع مقدس هم جنگ نکردیم البته که اگر کسی به ما جنگ را تحمیل کند ما مقابلش می‌ایستیم، آغاز جنگ با آنهاست، اما پایان دست خودشان نیست. ما محکم ایستادگی کرده و درسی به یاد ماندنی به آن‌ها می‌دهیم.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تحریم‌های ایران در دوران جنگ، خاطرنشان کرد: آن زمان ما توانستیم سربلند بیرون آییم چه برسد به الان که موشک نقطه‌زن و تسلیحات استراتژیک داریم. خودشان می‌دانند کدام اهداف نظامی‌شان در دسترس ما است پس مردم در این شرایط بدانند که ما در جنگ اقتصادی با آمریکا، غرب و برخی کشور‌های منطقه هستیم، آن‌ها جنگ روانی را هم ایجاد کرده‌اند.

جمالی افزود: مردم بدانند عدم ثبات در قوه مجریه خواست دشمن است، ما مشکلات را می‌دانیم، اما از مردم می‌خواهیم که هیجانی نشده و تصمیم‌گیری نکنند و به یک قسمت حاکمیت تشر نزنند، بدانند همه کار‌ها در حال انجام است، اما جو آنقدر غبارآلود و هیجانی شده که متاسفانه برخی از خیرخواهان انقلاب هم خواسته‌هایی دارند که منطقی نیست.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار