کد خبر: 920700
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
دو باجناق جوان که با موتور سیکلت در خیابان‌های پایتخت پرسه می‌زدند و با تهدید قمه‌گوشی‌های تلفن همراه شهروندان را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت‌۲۳ شامگاه شنبه ۱۳‌مردادماه امسال مرد ۵۷‌ساله‌ای به کلانتری ۱۵۸‌کیانشهر رفت و از دو مرد جوان موتور سوار به اتهام سرقت گوشی و ضرب و جرح شکایت کرد.
شاکی گفت: دقایقی قبل داخل خودروی پرایدم در حاشیه بزرگراه بعثت نشسته و در حال تماس تلفنی با یکی از دوستانم بودم که موتور سیکلتی با دو سرنشین از کنارم عبور کردند. ثانیه‌هایی بعد موتور سیکلت به طرف من آمد و در حالی که سرنشین آن قمه‌ای بزرگی در دست داشت به من حمله کرد و با قمه ضربه‌ای به سر و گردنم زد به طوریکه زخمی شدم و بعد قمه را زیر گلویم گذاشت و با تهدید تلفن همراهم را سرقت کردند. آن‌ها سوئیچ خودرو‌ی مرا با خودشان بردند تا نتوانم آن‌ها را تعقیب کنم.
با طرح این شکایت مأموران پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی سارقان آغاز کردند. در حالی که بررسی‌ها درباره این حادثه ادامه داشت مأموران با چند شکایت مشابه دیگر روبه‌رو شدند که همگی نشان می‌داد دوسارق موتور سوار با تهدید قمه، گوشی تلفن همراه شهروندان را سرقت می‌کنند.
شکایت‌های مشابه حکایت از این داشت سارقان در یک روز ابتدا تبلت پسر بچه‌ای را جلوی خانه‌اش در یکی ازخیابان‌های جنوبی تهران نشسته بود باتهدید چاقو سرقت کردند و در ادامه ساعتی بعد تلفن همراه مرد جوانی که در حال تعمیر خودرواش در بزرگراه آزادگاه بود سرقت می‌کنند. همچنین مشخص شد روز بعد سارقان قمه به دست باتهدید قمه، گوشی همراه گرانقیمت زن جوانی را از داخل خودروی سانتافه‌اش سرقت می‌کنند. در حالی که هر روز به تعداد شاکیان افزوده می‌شد مأموران با انجام تحقیقات فنی موفق شدند یکی از متهمان را که پسر ۲۰‌ساله‌ای است در حوالی میدان شوش شناسایی و بازداشت کنند. متهم در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی با همدستی باجناق ۱۹‌ساله‌اش اعتراف کرد و گفت: تمامی سرقت‌ها را در حالی که او راننده موتور سیکلت بوده با باجناقش مرتکب شده است. بدین ترتیب مأموران متهم ۱۹ ساله را در خانه مادر زنش در حالی که قصد فرار از تهران را داشت، بازداشت کردند.
متهمان در بازجویی‌ها اعتراف کردند که تمامی تلفن‌های سرقتی گرانقیمت را به مبلغ ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به مالخری در چهار‌راه سیروس می‌فروشند.
سرهنگ ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: مأموران عصر روز دوشنبه مالخر را که قصد فرار داشت با شلیک گلوله به پایش زمینگیر و بازداشت کردند. وی افزود: متهم به مأموران برای فرار، پیشنهاد رشوه ۵۰ میلیون تومانی داد که مأموران پیشنهاد رشوه وی را رد کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار