کد خبر: 920637
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
به گزارش مرکز ملی آمار و جمعیت مکزیک ۳.۲ میلیون نفر در این کشور بین ۵ تا ۱۷ سال برای فرار از فقر کار می‌کنند.
جوان آنلاين: به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، برنامه «دوربین بر دوش» این شبکه حاصل تلاش گزارشگران و خبرنگارانی است که در کشور‌های مختلف آمریکای لاتین سعی در نشان دادن مشکلات، گرفتاری‌ها و حتی پیشرفت‌های کشور مورد نظر را دارند.

در نخستین گزارش، سری به مکزیک زده‌ایم تا آمار کودکان کار را بررسی کنیم. به گزارش مرکز ملی آمار و جمعیت مکزیک ۳.۲ میلیون نفر در این کشور بین ۵ تا ۱۷ سال برای فرار از فقر کار می‌کنند. در سال ۲۰۱۷، جمعیت کودکان بین ۵ تا ۱۷ سال به ۲۹.۳ میلیون نفر رسیده است که از این ۳.۲ میلیون نفر ۶۲.۷ درصد مذکر و ۳۷.۳ درصد مونث هستند.

مبارزه کشاورزان پرویی برای به دست آوردن آب جهت کشت محصولات کشاورزی سوژه گزارش بعدی دوربین بر دوش است. در جنوب شهر لیما، پایتخت پرو، شرکتی کشاورزی با استفاده از قدرتی که داشته توانسته زمین‌های کشاورزی فراوانی را صاحب شود. به دلیل انحصار زمین‌ها و آب‌ها توسط این شرکت، کشاورزان محلی دچار کمبود شدیدی در این منطقه شده‌اند که باعث شده است از کاشت محصول مخصوص منطقه محروم باشد که کار را برای امرار معاش سخت کرده است.

در گزارش بعدی برنامه به کاستاریکا سفر کرده‌ایم تا یکی از زیبایی‌های این منطقه را نشان دهیم. جزایر نارگیل مکانی نادر در کاستاریکا و اقیانوس آرام است که به خاطر ثروت زیستی اش نظر دانشمندان زیادی را به خود جلب کرده است با این حال تعداد افراد کمی از این جزیره دیدن می‌کنند چرا که این مکان در ۵۳۲ کیلومتری سواحل کاستاریکا واقع شده و این جزیره را به چهارمین مکان محافظت شده و بکر در جهان تبدیل کرده است. دانشگاه کاستاریکا در نظر دارد همزمان با مراسم چهلمین سالگرد تاسیس پارک ملی جزیره نارگیل با راه اندازی نمایشگاهی نتایج تحقیقات چند دهه‌ی اخیر دانشمندان این دانشگاه را به نمایش بگذارد.
برنامه «دوربین بر دوش» (Camara al Hombro) چهارشنبه شب هر هفته ساعت ۰۰:۳۰ بامداد به وقت تهران به روی آنتن می‌رود و بازپخش آن همان روز ساعت ۱۳:۰۳ است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار