کد خبر: 920599
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
در پی متشنج شدن روابط ریاض و اتاوا؛
رسانه دولتی عربستان سعودی با انتشار یک تصویر، کانادا را به سبک حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر تهدید کرد.
جوان آنلاين: به نقل از بیزنس اینسایدر، رسانه دولتی عربستان سعودی روز گذشته (دوشنبه) تصویری از هواپیمای ایرکانادا را در حال حرکت به سمت ساختمان‌های بلند «تورنتو» منتشر کرد که حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را که بیشتر عوامل آن سعودی بودند و چند هواپیما به برج‌های دوقلوی آمریکا و ساختمان پنتاگون حمله کردند، تداعی می‌کرد.
 
عربستان سعودی کانادا را به سبک حملات ۱۱ سپتامبر تهدید کرد
بر روی این تصویر خطاب به کانادا نوشته شده است: «در اموری که به شما مربوط نمی‌شود، دخالت نکنید!»

در پایین این نوشته تهدیدآمیز هم این جمله آورده شده است: «همانطور که یک ضرب المثل عربی در این خصوص می‌گوید کسی در کاری که به او مربوط نبود دخالت کرد و در نهایت هم راضی نشد.»

این درحالی است که رسانه عربستان سعودی این توییت را بلافاصله پاک کرد و یک تصویر به همان شکل البته بدون وجود هواپیمای خطوط هوایی کانادا را جایگزین آن کرد.
 
عربستان سعودی کانادا را به سبک حملات ۱۱ سپتامبر تهدید کرد
در چند روز اخیر تنش‌ها میان عربستان سعودی و کانادا به شدت تشدید شده است. هفته گذشته دولت کانادا در توییتی درباره موج بازداشت فعالان مدنی زن در عربستان سعودی ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی فوری آن‌ها شد. به دنبال آن، عربستان سعودی هم سفیر کانادا را اخراج و همه روابط تجاری و مالی خود با اتاوا را متوقف کرد.

عربستان در ادامه تنش با دولت کانادا سفیر خود در این کشور را به ریاض فراخواند و تمامی پرواز‌های خطوط هوایی دولتی خود به مقصد تورنتو و بالعکس را به حالت تعلیق درآورد. تاکنون بحرین و امارات از این تصمیم عربستان حمایت کرده‌اند.

حملات ۱۱ سپتامبر سلسله‌ای از حملات انتحاری است که در سال ۲۰۰۱ بوسیله گروه تروریستی القاعده در خاک آمریکا انجام شد. در صبح آن روز ۱۹ نفر از عناصر گروه القاعده چهار هواپیمای تجاری-مسافربری را ربودند و در فاصله‌های زمانی مختلف برج‌های دوقلو در مرکز تجارت جهانی شهر نیویورک را هدف قرار دادند. هر دو ساختمان پس از دو ساعت به طور کامل ویران شد. هواپیماربایان، هواپیمای سوم را هم به ساختمان پنتاگون در ویرجینیا زدند. اما هواپیمای چهارم سرنگون شد. در این حملات تروریستی بیش از ۲۹۰۰ نفر کشته شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که از میان این ۱۹ هواپیماربا، ۱۵ نفر آن‌ها سعودی بودند. اسامه بن لادن، سرکرده گروه تروریستی القاعده این سلسله حملات را برنامه ریزی کرده بود. هنوز هم خانواده او در عربستان سعودی زندگی می‌کنند. پسر اسامه بن لادن حتی پیشتر اعلام کرده است که انتقام خون پدرش را از آمریکا خواهد گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار