کد خبر: 920587
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
رییس اتاق اصناف شهرستان اسلامشهر:
وحید مهرپویان طارانی گفت: باهرگونه احتکار کالا و سودجوی‌های شخصی توسط افراد فرصت‌طلب و هنجار شکن بازار برخورد قاطع خواهیم کرد.
محمدرضا عباسی

وحید مهرپویان طارانی رئیس اتاق اصناف شهرستان اسلام‌شهر در حاشیه بازدید از واحدهای صنفی این شهرستان، درگفت‌وگویی با خبرنگاران، اظهارداشت: با کسانی که بخواهند با احتکار کالاهای مورد نیاز مردم وسودجویی‌های شخصی به روند فعالیت‌های اقتصادی اصناف خدشه‌ای وارد کنند، به شدت برخورد خواهیم کرد.

طارانی با اشاره به شرایط کنونی اقتصاد کشور، بیان کرد: با تدابیر اندیشیده شده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مشکلی که بتواند درروند فعالیت بازارخلل وارد کند، وجود ندارد.

وی افزود: متاسفانه دسیسه‌چینی و معاندت‌های دشمنان نظام، این‌بار روند فعالیت‌های اقتصادی کشوررا نشانه گرفته و بر آن هستند تا با ایجاد خلل در بازار و ضربه‌زدن به اقتصاد کشور، میان مردم و مسوولان شکاف ایجاد کنند.

رئیس اتاق اصناف اسلامشهر، تاکید کرد: مردم فهیم و انقلابی ایران نشان داده‌اند که همواره در برهه‌های حساس و تاریخی، با اتحاد وهم‌دلی و توجه به راهنمایی‌های مقام معظم رهبری از چنین موانعی عبور کرده‌اند.

وی گفت: مجموعه اتاق اصناف در شهرستان اسلامشهر تلاش می‌کند، با تشریح موقعیت برای متولیان امر بازار، شرایط را برای تسهیل دادوستد و دسترسی مردم به انواع کالاهای مورد نیاز فراهم کند.

طارانی تصریح کرد: بعید نیست در این میان برخی نیز به دنبال سوءاستفاده از شرایط بوده و با احتکار کالا به دنبال سودجویی‌های شخصی باشند که ما با استفاده از ابزارهای موجود به شدت با این مسئله برخورد خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: با استفاده از اهرم بازرسی مجموعه اصناف، کنترل‌های دقیق و بررسی‌های روزانه  درسطح شهر صورت می‌گیرد و تلاش می‌شود با خاطیان وکسانی که اقدام به ایجاد خلل درروند فعالیت طبیعی بازار می‌شوند، برخورد جدی و قانونی صورت گیرد.

طارانی با اشاره به تعبیرجنگ اقتصادی، بیان کرد:کسبه، تولیدکنندگان، بنگاه‌های کوچک اقتصادی وما، سربازان خط مقدم این جنگ هستیم و می‌بایست با تعهد، تدبرو دلسوزی هم‌چون دوران پرافتخار دفاع مقدس، این بار از کیان اقتصادی مملکت دفاع کنیم و با ایمان راسخ، پیروز این میدان باشیم.

وی افزود: البته برای تحقق این امرمهم و ضروری، باید درکنارمردم بود ومنافع عمومی را در نظر گرفت؛ به‌ویژه کسبه‌ محترم که بیشترین توجهات معطوف به آنهاست.

طارانی با تأکید بر نقش بی‌بدیل اصناف در ایجاد جوی آرام و بستری مناسب در جامعه، تاکید کرد: هر چند امکانات ما به شدت محدود بوده و قابل قیاس با آن‌چه که نیازحقیقی مجموعه اصناف است نیست، اما با استفاده اصولی از همین بضاعت اندک، به لحاظ آماری و راندمان کاری، در صدر کشور قرار داشته و جزء آن دسته از اتاق‌های اصناف هستیم که توانسته‌ایم کارنامه مناسب و قابل توجهی ازخود ارائه کنیم.

عضو اتاق اصناف کشور از همراهی و همکاری مناسب مسوولین با مجموعه اصناف در سطح شهرستان خبر داد وگفت: سطح همکاری‌ها مطلوب بوده و وجود برخی اختلاف نظرها و تفاوت دیدگاه‌ها طبیعی است؛ اما آن‌چه می‌باید به آن اشاره شود، تلاش ما برای درجریان قرار دادن دستگاه‌های مسوول و ارائه گزارش‌های روزانه و تحلیل‌های کارشناسی به متولیان به ویژه مجموعه‌ فرمانداری شهرستان و اداره صنعت، معدن و تجارت است.

طارانی با تاکید برکنترل جو روانی بازار از سوی شهروندان خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان نباید نگران تأمین کالاها و مایحتاج مورد نیاز بود؛ چراکه هرآن‌چه مورد نیاز مردم باشد، وجود دارد و قابل عرضه است؛ لذا باید با هوشیاری و تدبیر، جو روانی را کنترل کرده و اجازه سوءاستفاده به افراد سودجو ندهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر