کد خبر: 920505
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
تحقیقات از دو مجرم خطرناک که پس از ربودن دو کودک کار قصد تعرض به آن‌ها را داشتند در پلیس آگاهی تهران در جریان است. یکی از دو نوجوان با مجروح کردن یکی از مجرمان موفق به فرار از دخمه شیطانی شد و زمینه نجات دوست خود را هم فراهم کرد.
به گزارش خبرنگار ما، شامگاه ۲۹‌تیرماه امسال دو پسر نوجوان وارد کلانتری ۱۵۲ خانی‌آباد شده و پلیس را از ماجرای هولناکی با خبر کردند. آن‌ها گفتند دو سرنشین یک خودروی پژو‌۲۰۶ سفیدرنگ با ربودن آن‌ها قصد تعرض داشتند که موفق به فرار از مخفیگاه متهمان شده‌اند.
بعد از مطرح شدن شکایت پرونده به دستور قاضی سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
یکی از دو پسر نوجوان در شرح ماجرا گفت: ما در خیابان دستفروشی می‌کنیم. ساعت‌۳۰‌دقیقه بامداد در حالی که خیابان به شدت خلوت شده بود در حال جمع کردن بساط دستفروشی بودیم تا به خانه برویم یک خودروی پژو‌۲۰۶ سفیدرنگ توقف کرد. ناگهان راننده و سرنشین که دو مرد جوان بودند پیاده شدند و با تهدید چاقو ما را سوار ماشین‌شان کردند. راننده پشت فرمان نشست و حرکت کرد. بعد از آن ما را به اتاقکی در پشت‌بام یک کارگاه در منطقه نعمت‌آباد بردند. آن‌ها با تهدید چاقو قصد تعرض داشتند. یکی از آن‌ها به زور لباسم را خارج کرد. من در یک لحظه متوجه چاقویی شدم که زیر فرش افتاده بود. دست به چاقو شدم و ضربه‌ای به سینه آن مرد زدم که چاقو به سینه‌اش فرو رفت. فرصتی پیدا کردم و از محل فرار کردم. خودم را به کوچه رساندم و با فریاد از مردم درخواست کمک کردم. همان لحظه آن دو مرد هم خودشان را به کوچه رساندند و با خودرو از محل فرار کردند.
بعد از به دست آمدن این اطلاعات کارآگاهان پلیس راهی کارگاه متروکه شده و با بررسی تصاویر دوربین مداربسته موفق به شناسایی خودروی متهمان شدند. آن‌ها بعد از بررسی پلاک خودروی مالک آن را که مردی ۲۷‌ساله به نام بهنام بود شناسایی شد و راهی خانه‌اش در محله نعمت‌آباد شدند. در بررسی‌های میدانی پلیس معلوم شد که بهنام آخرین بار شب حادثه همراه دوست ۲۸‌ساله‌اش جعفر از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است.
بعد از به دست آمدن تصویر بهنام و جعفر، دو پسر نوجوان آن‌ها را شناسایی کردند. در شاخه دیگری از تحقیقات بررسی‌های پلیس نشان داد که دو متهم با یک خودروی وانت در محدوده نعمت‌آباد تردد می‌کنند، بنابراین محل را تحت نظارت نامحسوس قرار دادند و روز جمعه ۱۲‌مردادماه موفق به بازداشت متهمان شدند.
دو متهم ابتدا آدم‌ربایی و اقدام به تعرض را انکار کردند، اما وقتی مقابل شاکیان و تصاویر دوربین مداربسته قرار گرفتند چاره‌ای جز اعتراف نداشتند. آن‌ها گفتند شب حادثه بعد از خوردن مشروب دست به این کار زده بودند که بازداشت شدند. بهنام گفت: بعد از اینکه پسر نوجوان من را زخمی کرد همراه جعفر از محل فرار کردیم. اطمینان داشتیم که آن‌ها پلیس را از ماجرا با خبر می‌کنند و مأموران هم ما را بازداشت خواهند کرد با این حال ابتدا به بیمارستان رفتیم و بعد از معاینه دیگر به خانه برنگشتیم تا اینکه گرفتار شدیم.
سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات بیشتر از دو متهم برای کشف جرائم بیشتر به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار