کد خبر: 920504
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
فرمانده ناجا در مراسم پاسداشت روز خبرنگار:
فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه مأموریت‌های پلیس تعطیل بردار نیست، گفت: در سال‌های اخیر شاهد بودیم که میزان تجمعات افزایش داشته‌است و نیرو‌های پلیس با کمترین تنش این تجمعات را مدیریت کردند.
فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه مأموریت‌های پلیس تعطیل بردار نیست، گفت: در سال‌های اخیر شاهد بودیم که میزان تجمعات افزایش داشته‌است و نیرو‌های پلیس با کمترین تنش این تجمعات را مدیریت کردند.
سردار حسین اشتری در آیین گرامی داشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران حوزه انتظامی گفت: در مقطع کنونی که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به شدت فعال هستند و شاهدیم که غیرمنصفانه و در برخی موارد نامردانه، عده‌ای علیه نظام، کشور و مردم هجمه وارد می‌کنند، خبرنگاران و اصحاب رسانه باید پلیس را در اجرای مأموریت‌ها همراهی کنند. سردار اشتری با تأکید بر انعکاس اخبار بر مبنای واقعیت و در عین حال زمان‌شناسی گفت: نیروی انتظامی مأموریت‌های گسترده‌ای دارد و شایسته است خبرنگاران پیش از انتشار هر خبری نسبت به صحت و سقم آن آگاه و واقف باشند و در عین حال منافع ملی و حفظ شأن و اقتدار پلیس را نیز در نظر بگیرند.
وی اضافه کرد: چند صدهزار نفر همکاران من در سرتاسر کشور برای اجرای مأموریت‌ها حضور دارند، در هر اجتماعی حتی در یک خانواده چند نفره که با هم زندگی می‌کنند ممکن است فردی خطایی یا کوتاهی داشته باشد، بنابراین نباید خطای یکی از همکارانم به همگان تعمیم داده شود.
وی ادامه داد: در انعکاس مأموریت‌های پلیس شایسته است که همه شرایط مأموریتی ما را در نظر بگیرید، البته ممکن است فردی در جریان اجرای مأموریت و با وجود شرایط و سختی‌های کار، آستانه تحملش پایین بیاید هر چند این موضوع را تأیید نمی‌کنیم و حتی در جلسات توجیهی به نیرو‌ها تأکید داریم که همواره «صبورانه» و «هوشمندانه» ایفای نقش کنند، اما بخشی از کنش‌ها و واکنش‌ها در جریان اجرای مأموریت ممکن است طبیعی یا از سر خستگی و تحمل شرایط سخت باشد.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: در سال‌های اخیر شاهد بودیم که میزان تجمعات افزایش داشته و باید بگویم نیرو‌های پلیس با کمترین تنش و درگیری، این تجمعات را مدیریت کردند و بنده با اشراف کامل در این خصوص این مطالب را می‌گویم. سردار اشتری با بیان اینک حتی شاهدیم در دل خیابان‌ها نیز همکارانم در مصاف با اشرار، قانون‌شکنان و... به شهادت می‌رسند، عنوان کرد: عده‌ای تصور می‌کنند که نیروی انتظامی صرفاً در نقطه صفر مرزی و در جدال با گروهک‌های تروریستی و اشرار شهید می‌دهد، اما همکارانم حتی در دل شهر‌ها و روستا‌ها و در مسیر مبارزه با کسانی که به دنبال ایجاد ناامنی هستند، جان فدا می‌کنند.
عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به رشادت‌های مرزبانان، خاطر نشان کرد: در چند ماهه گذشته ضد انقلاب و گروهک‌های اشرار تحرکاتی را در منطقه مرزی داشتند و بحمدالله با غیرت و رشادت مرزبانان ناکام شدند، باید رشادت و غرورآفرینی این عزیزان به مردم منعکس شوند، این انتظار برای ترسیم اقتدار نظام و نیرو‌های انتظامی و امنیتی کشور است.
سردار اشتری یادآور شد: ممکن است هر دستگاهی در طول یک روز از تقویم، تعطیل باشد، اما مأموریت‌های پلیس تعطیل بردار نیست یا مثلاً نمی‌توانیم در یک بازه زمانی یک کلانتری یا پاسگاه را تعطیل کنیم و به نیرو‌ها استراحت دهیم؛ چراکه وظیفه ما تأمین نظم و امنیت است و این مهم تعطیل بردار نیست.
سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص انتشار برخی اخبار کذب و شایعات، چون خبر «مفقودی هفت‌کودک پاکستانی» تصریح کرد: زمانی که این خبر را دیدم، بسیار نگران شدم و این موضوع برایم ناراحت کننده بود، مگر ما می‌توانیم بپذیریم که چنین اتفاقی بیفتد و ما دست روی دست بگذاریم، خداوند شاهد است که با دریافت خبر متأسف و متأثر شدم و بلافاصله موضوع را پیگیری کردم و اعلام شد که چنین خبری صحت ندارد.
وی ادامه داد: شایسته است که در شیوه اطلاع و خبررسانی، همواره بر صحت و دقت توجه ویژه‌ای شود و مبادا با انتشار خبری کذب، با روح و روان مردم بازی شود. فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: بر این باور هستیم که به شایعه پراکنی‌ها و انتشار اخبار کذب باید سریعاً از سوی نیروی انتظامی پاسخ داده شود تا برخی در این فضا موج سواری نکنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار