کد خبر: 920285
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
راننده محکوم به مرگ که در ترافیک و گرمای تابستان همکارش را به قتل رسانده بود، با پرداخت دیه از چوبه دار فاصله گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، تابستان‌سال‌۹۱، مأموران پلیس پایتخت از قتل مرد جوانی به نام رحمان در جریان درگیری باخبر و راهی محل شدند. شواهد نشان می‌داد رحمان بر اثر ضربه چاقو از سوی راننده خودروی پراید کشته شده است.
با انتقال جسد به پزشکی قانونی عامل قتل که در محل حضور داشت بازداشت شد. سیاوش ۳۷‌ساله تحت بازجویی قرارگرفت و در شرح ماجرا گفت: «در حالی که هوا به شدت گرم بود از محل کارم در اسلامشهر به خانه برمی‌گشتم که در ترافیک ماندم. کولر ماشینم خراب بود و گرمی هوا مرا به شدت کلافه کرده بود. همان لحظه رحمان با خودروی‌اش جلوی راهم پیچید که اعتراض کردم. او هم عصبانی بود به همین خاطر از ماشین پیاده شد و یک سیلی به صورتم زد. من که کنترل اعصابم را از دست داده‌بودم پیاده شدم و با هم درگیر شدیم. درگیری بالا گرفت به همین دلیل دست به چاقو شدم. چاقو همیشه در جیبم بود که بیرون آوردم و ناخواسته به سینه رحمان فرو رفت.»
متهم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد و بنا به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و با تأیید رأی صادره، متهم در آستانه مرگ قرارداشت که توانست با پرداخت دیه از چوبه دار فاصله بگیرد. به این ترتیب مرد جوان صبح دیروز از جنبه عمومی جرم در همان شعبه به ریاست قاضی زالی پای میز محاکمه قرار گرفت.
متهم در آخرین دفاعش گفت: «شش‌سال از حادثه گذشته است، اما هنوز باور نمی‌کنم مرتکب قتل شده‌ام. تا یک قدمی چوبه دار بودم و امیدی به زندگی نداشتم تا اینکه به کمک خانواده‌ام همه دارایی‌ام که یک خانه بود را فروختم. به هر سختی بود مبلغ‌۱۵۰‌میلیون تومان دیه را به اولیای‌دم پرداخت کردم تا بتوانم رضایت آن‌ها را جلب کنم.» متهم در ادامه از زندگی شش‌ساله‌اش در زندان گفت: «در این شش سال با قرآن آشنا شدم و با آن انس گرفتم. قرآن را حفظ کردم و نگاهم به زندگی تغییر کرد. در این شش‌سال به اندازه کافی تنبیه شدم و خانواده بی‌گناهم اذیت شدند. تصمیم گرفتم هیچ وقت چاقو همراهم نداشته باشم تا در موقع عصبانیت دچار خطای به این بزرگی نشوم. خیلی پشیمانم. از قضات دادگاه تقاضا دارم تا در مجازاتم تخفیف قائل شوند.»
در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار