کد خبر: 920253
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
همراهی با ترامپ و دریافت دستمزد از صندوق مشترک با داعش رویکرد جدید شبه‌رسانه بی‌بی‌سی در مواجهه با رویداد‌های ایران است
رسانه‌های ملک سعودی و ملکه انگلیس که در پیوندی راهبردی با یکدیگر، سیاست‌های ترامپ برای فشار اقتصادی به مردم ایران را دنبال می‌کنند، دیروز و دیشب با دست خالی از اغتشاشات چند شهر ایران، مجبور به بازنمایی تصاویر آرشیوی شدند و برای تحلیل وقایع نیز نتوانستند حتی مهره قابل توجهی را از میان مواجب‌بگیران خود به روی آنتن بیاورند.
رسانه‌های ملک سعودی و ملکه انگلیس که در پیوندی راهبردی با یکدیگر، سیاست‌های ترامپ برای فشار اقتصادی به مردم ایران را دنبال می‌کنند، دیروز و دیشب با دست خالی از اغتشاشات چند شهر ایران، مجبور به بازنمایی تصاویر آرشیوی شدند و برای تحلیل وقایع نیز نتوانستند حتی مهره قابل توجهی را از میان مواجب‌بگیران خود به روی آنتن بیاورند. انتشار تصاویر موبایلی از برخی تجمعات ده‌ها نفری چند شهر ایران در رسانه‌های سعودی و بی‌بی‌سی فارسی، دیروز ته کشید و این رسانه‌ها مجبور به انتشار تصاویر روز‌های قبل برای اخبار و تحلیل‌هایشان شدند! شبه‌رسانه بی‌بی‌سی فارسی که در رویکردی ضد منافع و مصالح ملت ایران با به‌کارگیری خبرنگاران ایرانی به عنوان سربازان ملکه انگلیس حتی از انتشار تصویر چند گاو آفتاب‌سوخته با ادعای سوختگی در آتش هورالعظیم و مقصر دانستن نظام جمهوری اسلامی در این سوختگی دریغ نکرد، طی روز‌های اخیر تصاویری را از تجمعات چند شهر ایران بازتاب وسیع داد، اما در تحلیل‌ها تردید داشت که عامل این تجمعات را مسائل معیشتی و اقتصادی معرفی کند یا ساختارشکنی و مخالفت با اصل نظام و به همین خاطر در گزارش‌های خود ملغمه‌ای از هر دو نظر را ارائه می‌کرد.
سربازان ایرانی ملکه انگلیس که برای چنین رویکردی مفتخر به دریافت بودجه از صندوق مشترک تأمین بودجه داعش شده‌اند، با این تردید مواجهند که چنانچه تجمعات چند ده نفره و چندصد نفره در چند شهر از چندهزار شهر ایران را به عنوان اجتماع ساختارشکنان و براندازان معرفی کنند، این اتهام را پذیرفته‌اند که چنین جمعیتی از برانداز و ساختارشکن حتی در خود انگلیس نیز با ضریب صد یا هزار موجود و فعال است، بنابراین همواره در گزارش‌های خود از ترکیبی از روایت‌ها استفاده می‌کنند تا به‌موقع بتوانند از زیر چنین اتهامی فرار کنند.
از میان رسانه‌های وابسته به ملک سلمان و ملکه انگلیس، شبه‌رسانه بی‌بی‌سی فارسی در سال‌های اخیر رویکردی حمایتی از دولت مستقر در ایران داشت و در همین دوره، واکنشی خشن و تحقیرکننده به مواضع شخص ترامپ می‌گرفت، اما با تغییر رویکرد امریکا برای خروج از برجام و فشردن گلوی اقتصادی و معیشتی مردم ایران، سربازان ایرانی ملکه انگلیس هم، دست ترامپ را فشردند و این روز‌ها انگشتان خود را مانند ترامپ بر گلوی هموطنان خود می‌فشارند و به ناچار از رویکرد حمایتی خود از دولت مستقر ایران هم عدول کرده‌اند.
شبه‌رسانه بی‌بی‌سی فارسی که هر روز به‌زحمت چند کلیپ را از برخی تجمعات داخلی ایران به دست می‌آورد، دیروز فقط توانست کلیپی را از تصاویر پای یک جمعیت چند ده‌نفره به نمایش بگذارد. کارشناس رسانه ملکه در این بین اعتراف کرد که «رهبری اعتراضات در ایران به خارج از کشور منتقل شده است» تا اذعانی بر زنجیر دریدن شبه‌رسانه بی‌بی‌سی در روز‌های اخیر باشد.
برخی ناظران رسانه‌ای معتقدند محدود شدن اجرا و تهیه خبر در بی‌بی‌سی فارسی به چند خبرنگار و مجری، نشان از تن ندادن بقیه به چنین رویه اولاً غیر حرفه‌ای و ثانیاً ضد ایرانی گزارش‌های بی‌بی‌سی فارسی است.
به نظر می‌رسد احساس بی‌هویتی در میان مجریان و خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی -به‌جز خودفروختگانی مثل کسری ناجی و حسین باستانی- شدت یافته که شاید همراهی با ترامپ منفور در این فضاسازی و سیاه‌نمایی یکی از دلایل آن و اعلام جدایی اصلاح‌طلبان از براندازان پلاستیکی روز‌های اخیر، دلیل دیگر آن است. مجریان و خبرنگاران بی‌بی‌سی خود را به لحاظ فکری و هویتی وابسته به جریان اصلاح‌طلب داخلی ایران می‌دانند و اظهارنظر‌های اخیر حتی اصلاح‌طلبان تندرو و تجدیدنظرطلب نسبت به براندازان، سربازان شبه رسانه ملکه را از همراهی با براندازان و برجسته‌سازی تحرکات آنان، دچار احساس شکست هویت کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار