کد خبر: 920144
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
استاندار البرز خبرداد
استاندار البرز با تشریح آخرین وضعیت گازرسانی در مناطق شهری و روستایی البرز، اظهارداشت: روستاهای کوهستانی طالقان و جاده کرج- چالوس با توجه به شرایط جغرافیایی باید هرچه سریع‌تر از گاز شهری بهره‌مند شوند.

نجفی با تأکید بر ضرورت تسریع در گازرسانی به روستاهای جاده کرج - چالوس، افزود: این امکان برای روستاهای سردسیر منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است. طی سال‌های گذشته به‌دلیل موانع جدی که در مسیر طرح گازرسانی در جاده چالوس وجود داشت، این امر محقق نشد، اما با تدابیری که اندیشیده شده، درصدد تسهیل در روند طرح هستیم. به طور قطع این پروژه با چالش‌های بسیاری مواجه خواهد شد و به همین دلیل نیز طی سال‌ها اجرایی نشده بود، اما با تمام این تفاصیل برای ایجاد بستر آسایش و رفاه مردم بزودی شاهد روشن شدن مشعل گاز در روستاهای چالوس خواهیم بود.

وی آغاز پروژه گازرسانی به روستاهای جاده چالوس را اقدامی سخت و حساس دانست و افزود: با وجود مشکلات جدی که در این راه وجود دارد، با قبول تمامی مسئولیت‌ها، مصمم به اجرای طرح هستیم چراکه بهره‌مندی از موهبت گاز شهری، حق روستاییان این منطقه است. طرح گاز‌رسانی به طالقان، جاده چالوس و شهر آسارا بسیار حائز اهمیت بوده و با نگاه ملی در استان البرز اجرایی خواهد شد.

 استاندار البرز با اشاره به اینکه می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح و تعامل بین دستگاه‌های ذیربط، روند اجرای طرح را تسهیل کرد، افزود: ایران دارای یکی از جایگاه‌های برتر دنیا در بخش گاز است از این‌رو زیبنده نیست که اهالی روستاهای این کشور از چنین امکانی برخوردار نباشند.

 نجفی با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در البرز مستقر است، گفت: از این تعداد حدود ۱۵۰ واحد، برند ملی محسوب می‌شوند. استاندار البرز با بیان اینکه بخش خصوصی باید در چارچوب اهداف دولت و نظام، با تعامل سازنده برای رشد و توسعه استان اقدام کند، افزود: از این‌رو با تمام توان از حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان استقبال و حمایت می‌کنیم.

 

گازرسانی آرزوی دیرینه روستاییان جاده کرج- چالوس و طالقان

 

استاندار البرز با تأکید بر اینکه این طرح‌ها با اعتباری بیش از 600 میلیارد ریال، شروع به فعالیت می‌کند، افزود: گازرسانی به روستاهای جاده کرج - چالوس، بخش آسارا و روستاهای طالقان از اصلی‌ترین مطالبات مردم این مناطق بوده و طی سال‌ها به‌دلیل موانع متعدد، محقق نشده بود، اما با تعاملی ویژه و بررسی‌های کارشناسی، این امر اکنون آغاز شده و روستاییان این مناطق از موهبت گاز شهری برخوردار می‌شوند.

نجفی در ادامه افزود : در حال حاضر، اجرای طرح خط انتقال گاز به طول 65 کیلومتر با اعتباری حدود 300 میلیارد تومان در غرب استان البرز شروع شده و تکمیل گازرسانی به صنایع تولیدی، صنعتی و کشاورزی مصرف‌کننده سوخت مایع هم در این استان (به‌روش پی‌سی‌اف) در حال تکمیل است. همچنین تکمیل گازرسانی به روستاهای باقیمانده استان (طالقان، جاده چالوس و شهر آسارا) شروع شده است. اجرای این طرح، با توجه به شرایط خاص کوهستانی و جغرافیایی جاده چالوس و محدود بودن حریم جاده و همزمانی با تردد میلیون‌ها خودرو از این مسیر، سخت‌تر شده و امکان اجرای آن را با ضرورت صدور مجوزهای راهداری و محیط زیست، پیچیده‌تر کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار