کد خبر: 919952
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
سختگیری بانک‌ها و اعتماد بی‌جا همچنان قربانی می‌گیرد
زوج جوانی که با همدستی یکی از دوستانشان مردم را با وعده تهیه ضمانتنامه بانکی برای تهیه وام فریب دادند و دست به کلاهبرداری میلیاردی زده‌اند بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار ما، این پرونده چندی قبل از شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۱۰‌تهران به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد. براساس اوراق پرونده زوج ۳۵‌ساله‌ای با همدستی یکی از دوستانشان با تبلیغات دروغین تهیه ضمانتنامه بانکی برای دریافت وام، متقاضیان را فریب داده و یک و نیم میلیارد تومان از آن‌ها کلاهبرداری کرده بودند.
بررسی‌های پلیس در این باره نشان داد که متهمان با تبلیغ در روزنامه‌ها و سایت دیوار ادعا کرده بودند از طریق دو شرکت «گیتی فراز» و «تعاونی سازه‌گستر» قادرند ضمانتنامه‌های لازم برای تهیه وام‌های بانکی را فراهم کنند. کارآگاهان پلیس در اولین گام سابقه دو شرکت را در سازمان ثبت بررسی کردند و متوجه شدند که این شرکت‌ها کاغذی است و هیچ سابقه‌ای از آن ثبت نشده است. آن‌ها وقتی راهی آدرس شرکت‌ها شدند هم متوجه شدند آدرس‌ها هم دروغین است. با اطلاعاتی که شاکیان در اختیار پلیس گذاشته بودند زوج جوانی که به یک آژانس کرایه اتومبیل در مهرآباد جنوبی تردد داشتند شناسایی شدند و تحت نظر قرار گرفتند. تحقیقات میدانی پلیس نشان داد که زوج جوان با پراخت کرایه به رانندگان آژانس از آن‌ها می‌خواستند اوراق جعلی از جمله فیش‌های حقوقی و احکام کارگزینی صادر شده به نام شرکت‌های گیتی فراز و تعاونی سازه گستر را به دست بعضی از متقاضیان رسانده و پول توافق شده را دریافت کنند. بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که زوج جوان بازداشت شدند.
آن‌ها در بازجویی‌ها به کلاهبرداری اعتراف کردند. مرد جوان گفت: مدتی قبل با همدستی یکی از دوستانم که محسن نام دارد تصمیم به کلاهبرداری به این شیوه گرفتیم. وقتی متقاضیان با شماره تلفنی که در آگهی داده بودیم تماس می‌گرفتند از آن‌ها می‌خواستیم در مرحله اول ۵۰ هزار تومان به شماره حساب سرکرده‌مان محسن واریز کنند. بعد هم اوراقی که برای ضمانت بانک لازم بود را جعل کرده و از طریق تلگرام برایشان ارسال می‌کردیم و از آن‌ها می‌خواستیم قبل از حضور ضامن در بانک ۲۵۰‌هزار تومان دیگر هم به حساب محسن واریز کنند. بعد از واریز شدن پول هم دیگر به تماس‌هایشان جواب نمی‌دادیم. آدرسی هم که از شرکت‌ها در آگهی درج کرده بودیم همگی جعلی بود بنابراین اطمینان داشتیم که هیچ کس به خاطر این مبلغ خودش را به دردسر نمی‌اندازد تا به پلیس و دادسرا شکایت کند، اما سرانجام گرفتار شدیم.
با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت محسن به عنوان سرکرده باند در مخفیگاهش در شهرک غرب شناسایی و بازداشت شد. همزمان با دستگیری متهم کارآگاهان پلیس با رد یابی شماره حساب‌های متهمان موفق به شناسایی مالباختگان زیادی شدند که به علت پایین بودن مبلغ حاضر به مطرح کردن شکایت نشده بودند.
سرهنگ کارآگاه محسن معظمی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات بیشتر از متهمان برای شناسایی جرائم بیشتر در پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران جریان دارد و کسانی که در پوشش دو شرکت «گیتی فراز» و «تعاونی سازه‌گستر» مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند برای پیگیری شکایت خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار