کد خبر: 919933
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
باغ‌وحش مشهد با وجود قدمت ۶۰ساله، هنوز مجوز محیط‌زیست را ندارد و مهم‌ترین مشکل این باغ‌وحش محل استقرار و ظرفیت محدود برای نگهداری گونه‌هاست.

مديركل حفاظت و مديريت صيد و شكار سازمان حفاظت محيط‌زيست گفت: باغ‌وحش مشهد با وجود قدمت ۶۰ساله، هنوز مجوز محيط‌زيست را ندارد و مهم‌ترين مشكل اين باغ‌وحش محل استقرار و ظرفيت محدود براي نگهداري گونه‌هاست.
در روزهاي اخير انتشار خبر كشف هفت تخته پوست و چهار جمجمه ببر و دو تخته پوست يوزپلنگ در باغ‌وحش مشهد از سوي دادستاني خراسان رضوي، انتقاداتي را از سازمان حفاظت محيط‌زيست و به‌ويژه اداره كل حفاظت محيط‌زيست استان خراسان رضوي به همراه داشت.

در اين خصوص علي تيموري - مديركل حفاظت و مديريت صيد و شكار سازمان حفاظت محيط‌زيست - در مورد آخرين وضعيت مجوز باغ‌وحش مشهد با بيان اينكه اين باغ‌وحش با وجود قدمت ۶۰ساله، هنوز مجوز سازمان حفاظت محيط‌زيست را ندارد، تصريح كرد: اين باغ‌وحش طي اين سال‌ها هيچ مجوزي از سازمان حفاظت محيط‌زيست دريافت نكرده و سال‌ها به همين شكل فعاليت كرده است. البته باغ‌وحش مشهد تحت نظارت سازمان حفاظت محيط‌زيست است، اما مجوزه بهره‌برداري از سازمان ندارد.

وي تأكيد كرد: سازمان حفاظت محيط‌زيست در اين مدت كارهاي فني خود را در ارتباط با باغ‌وحش مشهد انجام داده و مالك باغ‌وحش متعهد شده كه جايگاه گونه‌ها را اصلاح كند. مديركل حفاظت و مديريت صيد و شكار سازمان حفاظت محيط‌زيست در پاسخ به پرسشي در مورد مشكلات عمده باغ‌وحش مشهد اظهار كرد: بزرگ‌ترين مشكل باغ‌وحش مشهد، استقرار آن است. به اين معنا كه موقعيت مكاني باغ‌وحش شرايط استقرار را ندارد. به همين علت دو سال پيش سازمان حفاظت محيط‌زيست اصرار به تعطيلي اين مركز داشت، اما مسئولان استانداري خراسان‌رضوي به دليل قدمت باغ‌وحش سعي در حفظ آن داشتند. براي همين هم كميسيون ماده ۸ استانداري تشكيل جلسه داد و تأييد كرد، با توجه به قدمت باغ‌وحش مشهد، فعلاً همانجا مستقر باشد تا مالك بتواند گونه‌ها را به بيرون از شهر منتقل كند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار