کد خبر: 919578
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
همزمان با بازداشت ۳۵‌ اخلالگر وضعیت اقتصادی
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس عزم جدی در برخورد با دلالان، سوداگران و کسانی که فضای عمومی جامعه را متشنج کنند، دارد از بازداشت ۳۵‌ نفر در رابطه با هفت‌پرونده بزرگ مفاسد اقتصادی و احضار دلالان و اخلالگران این عرصه به پلیس خبر داد.
سردار حسین رحیمی روز گذشته در حاشیه اجرای سیزدهمین مرحله از اجرای طرح رعد که در پلیس پیشگیری تهران اجرا شد در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: با همکاری دستگاه قضایی ۳۵‌نفر در جریان هفت‌پرونده بزرگ اخلال در بازار ارز، سکه و خودرو در بازداشت به سر می‌برند که پنج نفر از آن‌ها به زندان معرفی شده و افرادی از دلالان و سوداگران این عرصه نیز به پلیس احضار شده‌اند. وی گفت: از اقدامات دلالان آن بوده که فضای بازار را به صورت کاذب ملتهب کرده‌اند، خرید و فروش سکه و ارز در کار نیست، اما با رفتار‌های متقلبانه‌شان هر لحظه قیمت‌های دروغین را اعلام و فضای جامعه را ملتهب می‌کنند که در همین راستا تعداد زیادی از این دلالان احضار شدند و تذکرات به صورت جدی به آن‌ها ابلاغ شد.

امید پلیس به عملی شدن وعده شهردار
رئیس پلیس پایتخت با اشاره به وعده شهردار تهران برای جمع‌آوری متکدیان گفت: اینکه می‌گویند ۷۰‌درصد متکدیان خارجی هستند اصلاً این موضوع را تأیید نمی‌کنم. رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سؤال یک خبرنگار، درباره وعده شهردار تهران مبنی بر اینکه در یک‌سال متکدیان تهران را جمع می‌کنیم، گفت: این موضوع تحت اختیار شهرداری است و به پلیس ربطی ندارد با این حال امیدواریم این اتفاق بیفتد. از اول امسال تا امروز حتی یک متکدی خارجی هم به ما تحویل داده نشده است پس نمی‌توان چنین ادعایی را مطرح کرد.

جزئیات رعد ۱۳
وی در توضیح آخرین مرحله از اجرای طرح رعد هم گفت: سیزدهمین مرحله از اجرای طرح که با محوریت کلانتری‌ها برگزار شد همکارانم در حوزه‌های مبارزه با اراذل و اوباش، سرقت، اقلام ضدفرهنگی، مواد‌مخدر، خرده‌فروشان و قاچاق‌کالا طرح را اجرا کردند. سردار رحیمی با اشاره به بخش سرقت گفت: در این طرح ۳۱۰‌حکم قضایی بعد از کار‌های اطلاعاتی اخذ کردیم که بر‌اساس آن به ۳۱۰‌مخفیگاه مالخر‌ها ورود کردیم که در این رابطه ۴۷۹ مالخر دستگیر شدند. رئیس پلیس تهران گفت: ۲۳‌گروه از آن‌ها به شکل باند عمل می‌کردند و تاکنون به ۶۸۵‌سرقت اعتراف کرده‌اند. در این بخش ۱۱۷ خودرو و ۸۸‌موتورسیکلت کشف و ضبط شد، ضمن اینکه هشت‌قبضه سلاح جنگی و ۴۸‌قبضه سلاح سرد نیز از سارقان کشف شد. وی ارزش اموال مسروقه کشف شده را سه‌و نیم میلیارد تومان اعلام کرد. رئیس پلیس پایتخت با اشاره به بخش مبارزه با قاچاق‌کالا هم گفت: روز گذشته یک انبار بزرگ سه‌طبقه کشف و شناسایی شد که فرد دستگیر شده سابقه دار بوده است و مواد غذایی را در این انبار احتکار کرده بود. وی افزود: در این رابطه ۴۸‌پرونده تشکیل شد و ۲۸‌نفر دستگیر شدند و بیشتر مواد کشف شده نیز مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی بوده که ارزش این مواد ۴‌میلیارد تومان بوده‌است. سردار رحیمی با اشاره به کشف مواد مخدر نیز گفت: در این حوزه نیز ۸۰‌کیلو مواد مخدر و دو باند بزرگ گراس و تهیه و توزیع شیشه کشف شد. وی گفت: در این طرح ۲۸۷ خرده‌فروش دستگیر شدند و ۱۵‌باند نیز شناسایی و منهدم شد. رئیس پلیس پایتخت با اشاره به حوزه اقلام ضدفرهنگی نیز تصریح کرد: در این حوزه نیز بالغ بر ۱۱‌هزار سی‌دی مستهجن کشف و ۳۹‌پرونده تشکیل شده است.
رئیس پلیس پایتخت همچنین گفت: مجازات مجرمان با جرمی که انجام می‌دهند متناسب نیست و باید مسئولان در این زمینه تجدید نظر کنند، زیرا مجرمانی را داریم که تکرار جرم آن‌ها بیش از ۲۰‌مرتبه است و متأسفانه ۷۰‌درصد مجرمان تکرار جرم دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار