کد خبر: 919473
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس کمیته ایثارگران ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: دستگاه‌های عضو در کمیته ایثارگران تا پایان مردادماه فرصت دارند تا جمع‌بندی نهایی خود را برای برنامه‌های ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ارائه کنند.

به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، نشست کمیته ایثارگران ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز یکشنبه 7 مردادماه به ریاست حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو در این کمیته برگزار شد.

حجت‌الاسلام کاویانی راد در این نشست با بیان اینکه سال 1397 به دلیل چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است افزود: مهم‌ترین دلیل اهمیت امسال، میزان هجمه‌ای است که توسط معاندین به اشکال مختلف نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد و شرایط امسال اقتضا می‌کند که مجموعه دستگاه‌ها و نهادهای نظام خود را برای مقابله با این هجوم آماده کنند و تمهیدات خوبی در این مسیر بیندیشند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی مدیون فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی افراد مختلفی است و پیروزی و تداوم آن به‌واسطه همین ایثارگری‌هاست. امروز اگر نظام بخواهد دستاوردهای خود را معرفی کند، بی‌شک یکی از مهم‌ترین آن‌ها حضور جامعه معزز ایثارگری در صحنه و فعالیت‌ها و جایگاه آنان است. رهبر معظم انقلاب شهدا را مظهر اقتدار نظام دانسته‌اند و در موقعیتی که نظام مورد هجوم قرار می‌گیرد باید بر روی همین مظاهر تکیه کرد.

رییس کمیته ایثارگران ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر لزوم ایجاد فضای امیدواری در جامعه تأکید کرد و گفت: تمام دستگاه‌ها وظیفه دارند در راستای امید بخشیدن به جامعه تلاش و فعالیت کنند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص موضوعات جلسه کمیته ایثارگران گفت: بر اساس پیش‌بینی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دستگاه‌های مختلف باید دستاوردها و عملکرد 40 ساله نظام را تبیین کنند و بر همین اساس کمیته ایثارگران نیز به دنبال تبیین دستاوردهایی است که به‌نوعی با ایثارگران ارتباط دارند.

حجت‌الاسلام کاویانی راد افزود: برنامه‌هایی که به این مناسبت پیش‌بینی و احصا می‌شوند در دو بخش هستند، دسته اول برنامه‌هایی که انحصاراً به این مناسبت اجرا می‌شوند و دسته دوم برنامه‌هایی هستند که در هر دستگاهی به‌صورت معمول انجام می‌شود که با در نظر گرفتن اهمیت امسال می‌توان جهت این برنامه‌ها را نیز به سمت این مناسبت تغییر داد. همچنین برنامه‌ها باید متناسب با راهبردهای ستاد باشند و با رعایت اصول این مجموعه انجام شوند.

وی در پایان گفت: بر اساس تأکیدات ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دستگاه‌ها تا پایان مردادماه فرصت دارند تا جمع‌بندی نهایی خود را برای برنامه‌های اجرایی ارائه کنند و از ابتدای شهریورماه انتظار اجرایی شدن این برنامه‌ها وجود دارد.

اسکندر یارنسب مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر کمیته ایثارگران ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز در این جلسه گفت: تمام دستگاه‌ها در طول سال برنامه‌هایی در رابطه با ایثارگران دارند و امیدواریم در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نیز برنامه‌های مناسبی در این راستا اجرا کنند.

محمود پاکدل مشاور عالی و دستیار ویژه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه تصریح کرد: دشمنان با وجود تمام تلاش‌های خود برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ناموفق بوده‌اند. امروز نیز دشمن امید مردم را نشانه رفته است و باید به‌گونه‌ای حرکت کنیم که با پیگیری راه شهدا و ایثارگران و تبعیت از مقام معظم رهبری دشمنان را با شکست مواجه کنیم.

همچنین نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در این جلسه گفت: یکی از برنامه‌هایی که در حوزه کاری تهران بزرگ انجام می‌شود برگزاری یادواره شهدای ادیان توحیدی است و در نظر داریم فرهنگ اعلام این شهدا را نیز تهیه و منتشر کنیم.

گفتنی است این جلسه با حضور نمایندگانی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت جهاد کشاورزی، شورای عالی استان‌ها، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش و کانون زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب در سالن جلسات معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ساختمان شهید سلیمانی برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار