کد خبر: 919443
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
اولین همایش ارتباط دانشگاه و مدرسه به منظور معرفی ظرفیت های آموزشی، پژوهشی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی کاشان  به دانش آموزان مدارس کاشان برای انتخاب رشته بهتر، در سالن آمفی تئاتر دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

سرپرست دانشکده پزشکی دانشگاه، تربیت دانشجویان متخصص و حرفه ای را رسالت این دانشکده برشمرد.

دکتر عباس تقوی اردکانی، با اشاره به اینکه در حال حاضر 1171 دانشجو در دانشکده پزشکی مشغول به تحصیل هستند، گفت: از این تعداد 162 نفر در مقطع دستیاری، 30 نفر در مقطع PHD، 106 نفر در مقطع کارشناسی ارشد، 767 نفر در مقطع پزشکی و 106 نفر در مقطع کارشناسی تغذیه هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر رشته پزشکی و کارشناسی تغذیه،  4 رشته دکترای تخصصی، 12 رشته دستیاری و 8 رشته کارشناسی ارشد در دانشکده پزشکی دایر است.

دکتر تقوی، سه مجله انگلیسی زبان و یک ماهنامه فارسی زبان و نیز 11مرکز تحقیقاتی را از دستاوردهای دانشگاه در حوزه پژوهشی عنوان کرد.

سرپرست دانشکده پزشکی، کسب رتبه دوم قبولی دانشجویان در مقاطع بالاتر در بین 45 دانشگاه کشور، قبولی بیشتر دستیاران در امتحان پره برد و برد، قبولی بیش از 25 درصد از دانشجویان تغذیه در آزمون کارشناسی ارشد، کسب رتبه اول کشوری تیم کمیته مشورتی استعداد های درخشان در استارت آپ ویکند دانشگاه تهران و ... را از  افتخارات دانشگاه در حیطه مدیریت آموزش  برشمرد.

وی با اشاره به امکانات رفاهی تفریحی دانشگاه از جمله سالن غذا خوری، سالن آزمون دیجیتال، استخر، زمین چمن، باشگاه بدن سازی، پیست اسب سواری؛  کسب عناوین دانشگاه برتر قرانی در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور در 7 سال اخیر و دانشگاه برتر فرهنگی در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور ، انتخاب دانشجوی نمونه کشوری در بین کلیه دانشگاه های کشور (وزارت بهداشت و وزارت عالی علوم) و نیز چهره برتر قرانی نظام سلامت کشور از دانشگاه علوم پزشکی کاشان و .... را از دیگر افتخارات دانشگاه دانست.

سرپرست دانشکده های پرستاری مامایی، پیراپزشکی، بهداشت، دندان پزشکی نیز در ادامه نشست، گزارشی مبوسط در خصوص معرفی دیگر دانشکده های دانشگاه در  زمینه رشته ها و مقاطع تحصیلی، اعضای هیئت علمی، جایگاه کشوری و مزیت ها، آینده شغلی و قبولی در مقاطع بالاتر، دستاورد ها و افتخارات و ...  ارائه نمودند.

حسین بیغم مسئول اداره مشاوره دانشگاه نیز در این مراسم، مطالبی را در خصوص زندگی دوران دانشجویی بیان کرد.

این گزارش حاکیست: در ادامه انجمن سمپاد کاشان با برنامه ای انگیزشی دانش آموزان را در انتخاب هر چه بهتر رشته تحصیلی خود مشاوره دادند.

گفتنی است در پایان دانش آموزان از ظرفیت های آموزشی، پژوهشی دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی کاشان بازدید به عمل آورند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر