کد خبر: 919137
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل گفت: امسال پروژه‌های نیمه تمام و کارهای زیربنایی به سرعت تکمیل می شود و ما براساس اختیاراتی که داریم نسبت به تاخیر و تقدم اجرای پروژه‌ها و اولویت عملیاتی کردن آنها تصمیم‌گیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: با توجه به کاهش محسوس درآمد شهرداری در سالجاری و شرایط پیچیده اقتصادی و تحولات بازار ما قصد دریافت تسهیلات از بانک‌های مختلف به اشکال متفاوت را داریم تا با بهره‌مندی از این منابع اعتباری بتوانیم در حوزه‌های مورد نظر به ویژه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و کارهای زیربنایی اهداف و برنامه‌های امسال خود را تحقق ببخشیم.

وی سقف پیشنهادی بهره‌مندی از این تسهیلات را 500 میلیارد ريال اعلام و خاطرنشان کرد: ما از بانک‌های عامل مختلف و در قالب ال سی، خرید دین، مضاربه و ... قصد دریافت تسهیلات و بهره‌مندی از این شرایط را داریم و تلاشمان بر این است تا بتوانیم از این منابع در راستای بهبود خدمات عمرانی و جاری بیشتر استفاده کنیم.

شهردار اردبیل گفت: ما معوقه جدی و قابل ملاحظه در پرداخت به کارکنان نداریم و سعی‌‌مان بر این است تا با کاهش هزینه‌های جاری و صرفه‌جویی منطقی در این حوزه بیشتر به پرداخت مطالبات بازنشستگان، دیون پیمانکاران، بیمه‌ها و بدهی‌های شهرداری در بخش‌هی مختلف متمرکز شویم.

لطف‌اللهیان افزود: در حالی که هزینه‌های جاری را تا 30 درصد در بودجه سالانه در قیاس  با اعتبار 70 درصدی منابع عمرانی کاهش دادیم به نظر می‌رسد در این شرایط حساس اقتصادی همچنان این هزینه‌های جاری را کاهش داده و زمینه یک کار عمرانی و زیربنایی را فراهم کنیم.

وی با قدردانی از مصوبه شورای شهر در باز گذاشتن دست شهرداری برای مذاکره با بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات مورد نظر اظهار کرد: ما با عملکرد شهردارات گذشته کاری نداریم ولی بنده به شورا این اطمینان را می‌دهم که هیچ انحرافی در بودجه سالانه رخ نداده و به امید الهی در ادامه نیز انحرافی را شاهد نخواهیم بود.

 شهردار اردبیل بیان کرد: ملاک عمل ما بودجه سالانه است که شورای شهر آن را برای ما مصوب کرده اما در این شرایط شهرداری نمی‌تواند رویه ثابتی را تعقیب کند بلکه ما متناسب با تغییراتی که در شرایط جامعه و بازار رخ می‌دهد باید خود را با آن تطبیق دهیم.

لطف‌اللهیان وعده داد؛ تا در صورت دریافت این تسهیلات در موعد مقرر به تعهدات عمل کرده و نسبت به بازپرداخت تسهیلات دریافتی اقدام به موقعی را انجام دهد هر چند که تغییرات در حوزه‌های مختلف سرعت گرفته و ما باید در اولین فرصت پروژه‌های نیمه تمام خود را تکمیل کنیم تا به مرور زمان با افزایش قیمت روبرو نشویم.

وی ادامه داد: تمام تلاش مجموعه شهرداری بر این است تا براساس اولویت‌های تعریف شده پروژه‌هایی نظیر داروپخش، پل قدس و برنامه‌های آسفالت‌ریزی را در سطح شهر به رغم همه کاستی‌های درآمدی انجام دهد و در این زمینه قصوری رخ نخواهد داد.

شهردار اردبیل همچنین به پرداخت هزینه خرید و حمل قیر به صورت اقساط پنج ماهه اشاره کرد و افزود: ما قطعا در خرید و ذخیره‌سازی قیر برای سال‌‌های آینده نیز از این طریق اقدام خواهیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر