کد خبر: 918850
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
پس از تنش‌های شدید دو روز اخیر در نوار غزه که منجر به شهادت سه عضو شاخه نظامی حماس شد، فرستاده سازمان ملل با رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار و وزیر اطلاعات مصر نیز با وی تماس تلفنی برقرار کرد.

جوان آنلاین: «نیکلای ملادینوف» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور منطقه پنجشنبه (دیروز) با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار کرد.

بر اساس گزارش شبکه «الاقصی»، ملادینوف دیروز از طریق گذرگاه بیت‌حانون وارد نوار غزه شد. وی در این دیدار درباره آتش‌بس در نوار غزه با اسماعیل هنیه گفت‌وگو کرد.

در ادامه این گزارش آمده است، اسماعیل هنیه و ملادینوف بر برگزاری چند دیدار با هدف بررسی اوضاع میدانی و انسانی در نوار غزه توافق کرده‌اند.

در همین راستا، شبکه صهیونیستی «کان» مدعی شد نیکلای ملادینوف مذاکراتی (غیرمستقیم) میان حماس و رژیم صهیونیستی بویژه «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ این رژیم را مدیریت می‌کند.

تماس تلفنی مهم هنیه و وزیر خارجه مصر

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، برای دومین بار طی چهار روز اخیر «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر و اسماعیل هنیه درباره وضعیت امنیتی غزه با یکدیگر تلفنی صحبت کردند.

رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب (دو شب پیش) به نوار غزه حمله کرد که طی آن سه نفر از رزمندگان گردان‌های «القسام»، شاخه نظامی حماس به شهادت رسیدند.

تک‌تیراندازان مقاومت فلسطین هم در پاسخ به این جنایت، یکی از افسران رژیم صهیونیستی در مرز غزه را هدف قرار دادند و وی را به شدت زخمی کردند. همچنین گردان‌های القسام دیروز حالت آماده‌باش اعلام کردند.

دیدار ملادینوف و تماس وزیر اطلاعات مصر پس از تنش اخیر در نوار غزه صورت گرفت.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار