کد خبر: 918816
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
در راستای اجرای طرح توسعه و جامع امامزادگان؛
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی گفت: ساماندهی قبور متبرک شهداء این آستان و آزادسازی دو مدرسه مجاور این آستان یعنی حجاب و هاجر توسط خیرین دو اقدام مهمی است که در راستای اجرای طرح توسعه و جامع آستان امامزاده بهلول خوی توسط اداره اوقاف خوی صورت گرفته است.

جبرئیل ابراهیم پور با اشاره به اعتقادات خالصانه مردم ایران اسلامی به امامزاده‌ها و اهمیت و ارزش نوادگان امامان معصوم در کشور در خصوص امامزاده سید بهلول اظهار داشت: شهرستان خوی دارای چهار امام زاده به نام‌های امامزاده سیدتاج‌الدین، آقامیرهادی، سید محمدآقا و سید بهلول است که ایشان از نوادگان امام هادی النقی (ع) و به روایتی عموزاده امام زمان (عج) بوده و یکی از شاخص‌ترین امامزاده‌های ایران اسلامی است.

وی در خصوص مکان این امامزاده و طرح توسعه آن نیز گفت: امامزاده سید بهلول بر خلاف بسیاری از امامزاده‌های کشور، در مرکزی ‌ترین نقطه شهر خوی واقع شده و همین مسئله باعث شده است که طی سالیان متمادی این آستان بدون اجرای طرح جامع قرار گیرد که البته در سال ‌های اخیر با تعامل اداره کل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌ غربی و استاندار و برخی دیگر از مسئولان و مدیران ادارات شهری، گام‌های موثری در راستای طرح توسعه و جامع این آستان برداشته شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی در این خصوص افزود: ساماندهی قبور متبرک شهداء این آستان و آزادسازی دو مدرسه مجاور این آستان یعنی حجاب و هاجر توسط خیرین دو اقدام مهمی است که در راستای اجرای طرح توسعه و جامع آستان امامزاده بهلول خوی توسط این اداره صورت گرفته است.

ابراهیم‌پور ادامه داد: سند دار شدن 420 فقره موقوفه در سال جاری در کنار اجرای طرح‌ها و برنامه ‌های مختلف از جمله طرح آرامش بهاری و اعزام مبلغین به امامزاده‌ها در قالب خیمه‌های معرفت با هدف بصیرت ‌افزایی زائران این اماکن مقدس و نیز برگزاری مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در آستان امامزاده سید بهلول و آشنایی حاضرین در این کلاس‌ها با سبک زندگی ایرانی اسلامی از اقدامات و برنامه‌های صورت گرفته توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوی است.

وی به برگزاری کنگره ملی امامزاده سید بهلول نیز اشاره کرد و یادآور شد: بنابر تصمیمات کمیته علمی و اجرایی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی این کنگره در اواخر دی و یا اوائل بهمن ماه امسال با هزینه‌ کرد اولیه 4 چهار میلیارد ریالی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی اظهار داشت: امامزاده سید بهلول خوی یکی از شاخص‌ترین امامزادگان کشور است و طرح جامع و توسعه آستان این امامزاده مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر