کد خبر: 918790
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
حجت الاسلام دولتی خبر داد:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سلماس با اشاره به اینکه امامزاده سید محمد پیش از بازسازی فقط شامل یک اطاقک کوچک بود، گفت: به همت خیرین و واقفین تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان جهت بازسازی این امامزاده هزینه شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلام دولتی اظهار داشت: امامزاده سید محمد از نوادگان امام موسی کاظم (ع) بوده و پیش از بازسازی فقط شامل یک اطاقک کوچک بود.

وی ادامه داد: عملیات عمرانی و آبادانی امامزاده سید محمد از سال ۹۰ آغاز شد و به همت اداره اوقاف و امور خیریه، هیات امنا و خیرین منطقه ضریح امامزاده نیز در سال ۹۲ تهیه و نصب گردید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سلماس با اشاره به اینکه امامزاده سید محمد پیش از بازسازی فقط ۱۰۰ متر مربع فضا داشت، خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی از مراجع ذی صلاح سپاه، خیرین و واقفین جذب و جهت بازسازی امامزاده هزینه شد.

وی افزود: کاشی کاری های امامزاده نیز تا حدودی انجام شده و ادامه کاشی کاری ها نیز در استان اصفهان در حال انجام است و پیش بینی می شود تا پایان سال به اتمام برسد.

حجت الاسلام والمسلمین دولتی یادآور شد: امید است با جذب ۱۵۰ میلیون اعتبار بازسازی امامزاده سبد محمد به اتمام برسد و طی مکاتبات صورت گرفته با اداره اوقاف و امور خیریه، محوطه دیگری برای امامزاده آزادسازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی برنامه های اداره اوقاف در امامزاده سید محمد نیز اجرا می شود، تصریح کرد: این امامزاده به دلیل قرار گرفتن در داخل شهر، ظرفیت جذب زائران بیشتری را از امامزاده های خارج از شهر دارد.
حجت الاسلام والمسلمین دولتی گفت: برنامه های آرامش بهاری، ضیافت الهی و خلوت مقربان همزمان با سراسر کشور در امامزاده سید محمد نیز اجرا می شود و هر چه امکانات بیشتری در اختیار زائرین قرار گیرد به همان میزان جذابیت نیز بیشتر خواهد شد.

کمک 150 میلیونی خیرین برای کاشی کاری امامزاده سید محمد سلماس

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سلماس با اشاره به وجود سه امامزاده در شهرستان سلماس اظهار کرد: در این رابطه عملیات عمرانی در همه آنها اجرا شده، برای مثال در امامزاده سیدمحمد 700 متر مربع کاشی کاری انجام و خیرین مبلغ 150 میلیون نیز برای توسعه آن کمک کرده اند.

وی با اشاره به گازرسانی به امامزاده برگشاد افزود: برای گازرسانی به این امامزاده که به طول دو و نیم کیلومتر بوده، 300 میلیون تومان هزینه شده است.

حجت الاسلام دولتی بیان کرد: برای آبرسانی به آن نیزمبلغ 900 میلیون تومان هزینه شده و علاوه بر آن، کاشی کاری سرویس بهداشتی آن انجام و امسال نیززیرسازی راه آن توسط راه و شهرسازی انجام می شود.

وی گفت: پیامبر اسلام(ص) فرمود هر کس با محبت اهل بیت(ع) از دنیا رود، شهید محسوب شده و اگر به آنها خدمتی انجام دهد نتیجه آن را در دنیا و آخرت می بیند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سلماس تصریح کرد: براساس روایات اسلامی، اگر فردی به اولاد ائمه(ع) بی احترامی کند، به بلایی مبتلا می شود که درمانی ندارد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر