کد خبر: 918789
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
مدیرعامل آبفای شهری آذربایجان غربی خبر داد:
مدیرعامل آبفای شهری آذربایجان غربی گفت: پروژه تصفیه خانه آب مهاباد به زودی به بهره برداری می رسد.

مهندس اکبری به بهره برداری از پروژه تصفیه خانه آب مهاباد در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: این پروژه به زودی به مدار بهره‌برداری می رسد و با وقوف بر اینکه مصرف روزانه آب شرب شهرستان مهاباد در افق سال 1418 برابر با 828 لیتر بر ثانیه خواهد بود، بر این اساس تصفیه‌خانه جدید آب مهاباد با ظرفیت 750 لیتر بر ثانیه و با اعتباری بالغ بر 428 میلیارد ریال طراحی شده و هم اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح 85 درصد بوده و عملیات تکمیلی جهت ورود به دوره بهره‌برداری در دست اقدام است.

وی به پیشرفت فیزیکی 90 درصدی پروژه تصفیه خانه آب مهاباد و برج آبگیر در مجاورت سد مهاباد با ظرفیت 750 لیتر بر ثانیه نیز اشاره کرد و گفت: با این روند پیشرفتی تا هفته دولت این تصفیه خانه نیز به بهره برداری می رسد.

رئیس هیات مدیره آبفای شهری آذربایجان غربی اظهار داشت: عملیات اجرایی سامانه تله مترینگ و پروژه در حال اجرای آب شیرین کن پلدشت از سال 94 آغاز و در صورت تامین اعتبار، این پروژه نیز در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. با احداث و تکمیل این پروژه، آب شرب با کیفیت عالی به میزان 30 لیتر بر ثانیه برای شهرستان پلدشت تامین شده و بیش از 10 هزار نفر جمعیت این شهرستان از مزایای این طرح بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: تامین آب شرب بیش از 10 هزار نفر از جمعیت شهر پلدشت هم اکنون از طریق تصفیه خانه آب صنم بلاغی تامین می شود که به منظور ارتقای کیفی آب شرب این شهر، پروژه آب شیرین کن به روش اسمز معکوس با ظرفیت 30 لیتر بر ثانیه در حال اجرا بوده و ساخت لوله استقرار این سیستم با پیشرفت 95 درصدی از سوی شرکت آب و فاضلاب به اتمام رسیده و در صورت تامین اعتبارات لازم از سوی دولت با نصب تجهیزات روز دنیا افتتاح می شود.

اکبری گفت: خارج شدن چاه های آب از مدار بهره برداری در شهرستان های ربط و سردشت موجب ایجاد مشکل کمبود آب در آنها شده که با احداث خط انتقال و تصفیه خانه سردشت با اعتباربالغ بر 500 هزار میلیون ریال و بهره برداری از آن مشکل آب این شهرستانها نیز رفع خواهد شد.

پیشرفت فیزیکی 87 درصدی تصفیه خانه فاضلاب گلمان

مدیرعامل آبفای شهری آذربایجان غربی به تصفیه خانه فاضلاب گلمان با 87 درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این پروژه نیز با اعتبار 220 میلیارد ریال در بخش تصفیه خانه و 90 میلیارد ریال در بخش شبکه جمع آوری در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید که با افتتاح این تصفیه خانه 45 هزار نفر از خدمات آن بهره مند خواهند شد.

وی اظهار داشت: اجرای پروژه مدول 3 تصفیه خانه فاضلاب ارومیه با اعتبار 450 میلیارد ریال و برای 300 هزار نفر جمعیت در حال اجرا است.

اکبری توسعه تصفیه خانه فاضلاب ارومیه را یکی از اولویتهای کاری شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون تصفیه خانه ارومیه با 2 مدول تصفیه لجن فعال از سال 93 در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه با پیشرفت بیش از 47 درصد همراه است که با اتمام این پروژه 60 هزار متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت کنونی تصفیه خانه افزوده می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر