کد خبر: 918652
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
رئیس هبات امنای امامزاده ابراهیم (ع) خبر داد:
محمود نعمتی گفت : با کمکها و نذورات مردمی بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم (ع) مرمت و باز سازی می شود .
محمدرضا عباسی

  محمود نعمتی  رئیس هیات امنای امامزاده ابراهیم (ع)  روستای نظام آباد شهرستان اسلامشهر در  آیین غبار روبی بقعه این امامزاده ، با ارائه گزارشی از فعالیت های عمرانی انجام شده، اظهار داشت: در راستای اجرای  نقشه  طرح جامع امامزاده  ابراهیم (ع) عملیات عمرانی از آبانماه سال  1395  آغاز شده و  در فاز نخست  احداث 800 متر مربع از مجموعه در دستور کار قرار گرفته است .

نعمتی بیان کرد: با توجه به اینکه بقعه اصلی امامزاده  جزء میراث فرهنگی کشور  بوده و متعلق به دوران صفویه است ، در طراحی  جدید بنا  هیچ گونه آسیبی به آن وارد نمی شود و در اطراف  گنبد و بقعه سابق بنایی  با طراحی ایرانی اسلامی   احداث خواهد شد .

وی  با اشاره به اقدامات انجام شده ، افزود : پس از تهیه و تصویب نقشه  جامع ، عملیات اجرای فونداسیون  و احداث ستونهای اصلی  بنا در دست  اقدام بوده و تاکنون  عملیات زیرسازی آن به اتمام رسیده است .

نعمتی تاکید کرد: براساس  برآورد  انجام شده  برای تکمیل بنا اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال مورد نیاز است که تاکنون قریب به 2میلیاردو پانصد میلیون ریال  برای زیر سازی و محوطه سازی بنا هزینه شده که بخشی از آن  بصورت  مطالبه پیمانکار باقیمانده است .

وی افزود:  تاکنون بالغ بر  900 میلیون ریال از سوی اداره اوقاف  و بیش از  900 میلیون ریال نیز از سوی خیرین  جهت احداث بنا   جمع آوری شده که صرف خرید  مصالح ومیلگرد موردنیاز هزینه شده و بخشی نیز به پیمانکار  طرح پرداخت گردیده است .

رئیس هیات امنای امامزاده ابراهیم (ع)  تاکید کرد: با توجه به اینکه این امامزاده عظیم الشان  منبع درآمد خاصی ندارد و از محل جمع آوری نذورات  مردمی  اداره می شود ، روند عملیات عمرانی طرح با توجه به نذورات  جمع آوری شده  پیشرفت می کند و  امیدواریم با  افزایش کمکها هرچه سریعتر بتوانیم شاهد تکمیل و بهره برداری بنا باشیم .

نعمتی خاطر نشان کرد: بیش از 17 سال است که دراین امامزاده  مراسم پر فیض دعای ندبه  صبحهای جمعه با حضورخیل عظیمی ازمردم  منطقه وعاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار می شود و علاوه بر آن در تمامی مناسبتهای دینی و مذهبی مراسمات  مختلفی برپا می شود.

بقعه متبرکه  امامزاده ابراهیم (ع)  درحاشیه جنوب شرقی روستای  نظام آباد بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر  واقع شده و ازآثار باستانی و میراث فرهنگی کشور به شمار می رودو براساس شجره نامه  تایید شده کتابخانه  مرکزی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی  علیه السلام  ، این امامزاده  از نوادگان  امام  حسن مجتبی (ع) است .

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ابوالفضل آذریون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
0
0
لطفاً شماره حساب برای کمک به بازسازی امام زاده در سایت بگزارید 09125280629
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر