کد خبر: 918381
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
گفت و گوی "جوان آنلاین" با مربی تیم ملی جوانان در پی هفتمین قهرمانی والیبال نشسته در جهان
تیم ملی والیبال نشسته کشورمان برای هفتمین بار توانست قهرمان جهان شود. این دوره از رقابتها که به میزبانی هلند برگزار شد تیم ملی توانست ضمن عنوان قهرمانی جهان ، سهمیه حضور در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را هم بدست آورد.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : تیم ملی والیبال نشسته کشورمان برای هفتمین بار توانست قهرمان جهان شود. این دوره از رقابتها که به میزبانی هلند برگزار شد تیم ملی توانست ضمن عنوان قهرمانی جهان ، سهمیه حضور در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را هم بدست آورد.

محسن براتی کارشناس و مربی تیم ملی جوانان والیبال نشسته کشورمان در گفت و گو با " جوان آنلاین" درباره قهرمانی تیم ملی در جهان گفت: سطح این دوره از رقابتها بسیار بالا بود. تیم ملی با برنامه ریزی خوبی که در این چند ساله داشته ، توانسته برای هفتمین بار قهرمان دنیا شود، موضوعی که بسیار افتخار آمیز است و ما بوجود چنین بازیکنانی می بالیم. در این دوره تیم هایی چون روسیه ، بوسنی ، برزیل ، المان و مصر قدرتمندانه ظاهر شدند اما بچه ها با شجاعت و جنگ آوری همیشگی ، هیچ بازی را واگذار نکردند تا با اقتدار بر بام دنیا بایستند.

وی با اشاره به اینکه این قهرمانی دور از انتظار نبود اظهار داشت: ما در این رشته ۳۵ سال است که سابقه داریم. بچه های با استعداد ما همیشه بهترین عنوانین را کسب کرده اند. در حال حاضر ترکیب تیم ملی منتخبی از جوانان دیروز و امروز هستند که با جان دل برای اهتزاز پرچم کشورمان می جنگند. آنچه مشخص است این که فدراسیون جانبازان در این چند ساله با استعدادیابی های خوبی که انجام داده سعی در انتخاب برترین ها داشته است و به شخصا با توجه به تمامی این موارد انتظار قهرمانی را داشتم. ما با همان استعدادیابی ها توانستیم ۳ نفر از جوانان را به تیم بزرگسالان تزریق کنیم که انصافا در این دوره عملکرد قابل قبولی ارائه دادند. ضمن اینکه ما پوئن قد خوبی داریم و با توجه به برگزاری لیگ منظم مان باعث می شود تا عملکرد کلی تیم ملی خوب شود.

مربی جوانان والیبال نشسته کشورمان درباره اعزام ین تیم به بازی های آسیایی جاکارتا گفت: ما امسال سه دوره رقابت مهم داشتیم که خدا را شکر تا الان در دو دوره آن به مقام قهرمانی دست یافتیم.چند ما پیش لیگ جهانی را برای نخستین بار به میزبانی تبریز برگزار شد که توانستیم قهرمان شویم. درهلند هم که قهرمان جهان شدیم و چند ماه دیگر هم در رقابتهای آسیایی جاکارتا شرکت می کنیم که در آن رقابتها هم حتما قهرمان می شویم چرا که سطح بازی ها در آسیا بسیار پایین است و ما حتما قهرمان این رقابتها خواهیم شد.ما در نظر داریم در آسیا تغییراتی در ترکیب تیم ملی داشته باشیم و بیشتر جوانان مان را به میدان بفرستیم.

براتی با اشاره به اینکه تیم های دنیا خواهان بازی تدارکاتی با ایران است اظهار داشت: ما با توجه به این قدرت اول دنیا هستیم همه تیم های بزرگ دوست دارند تا اردویی با ما برگزار کنند. امسال روسیه و آلمان اردویی چند روزه را با تیم ملی کشورمان برگزار کردند تا از تجربیات ملی پوشان ما بهره مند شوند. روسیه با این که خودش قهرمان اروپا است اما همواره این تامل را دارد تا اردوهایی را در ایران برگزار کند.البته اگر دیگر کشورها هم تورنمنتی داشته باشند حتما از ایران هم برای شرکت در آن دعوت می کنند.تیم ما آنقدر به لحاظ تجربه و تاکتیک در سطح بالایی قرار دارد که همه خواهان بازیهای تدارکاتی هستند.

این کارشناس با اشاره به این که ما هیچ مشکلی در تیم ملی نداریم گفت: مدال آوری و کسب قهرمانی های متعدد باعث شده تا ۹۰ درصدد برنامه های تیم ملی اجرایی شود البته همیشه کمبود بودجه هایی بوده ، اما می دانیم که هیچ قصوری از طرف فدراسیون نبوده و تامل خوبی بین فدراسیون و تیم ملی وجود داشته است. تنها مشکل بچه ها تبعیضی است که بین بچه های معلول و سالم قائل می شوند است.همه بچه ها عضر صندوق حمایت از ورزشکاران هستند اما ورزشکاران سالم حداقل سه برابر بیشتر از ورزشکاران معلول حقوق می گیرند و این باعث آزرده خاطر شده بچه ها شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار