کد خبر: 918345
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
استاندار اصفهان :
استاندار اصفهان با گلایه از بروکراسی سنگین اداری در استان اصفهان، اظهار داشت: در همه کشور قوانین یکسانی وجود دارد ولی مجموعه قانون، مجری و خدمتگزار است که با هم می‌تواند تسهیل کاری را به مردم ارائه دهند.

گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در بازدید سرزده از بخش‌های مختلف اداره کل امور مالیاتی استان ضمن گفت‌و‌گو با مودیان مالیاتی و کارکنان این اداره کل، در جریان خدمت‌رسانی قرار گرفت.

وی در جریان این بازدید؛ اظهار داشت: تسلیم اظهارنامه به صورت الکترونیکی باعث کاهش مراجعات مردمی به این اداره کل شده و این امر نشان‌دهنده موفقیت اجرای این طرح می‌باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در چند ماه گذشته با تغییر مدیریت رضایت مودیان از این اداره کل افزایش یافته است، اظهار داشت: خوشبختانه کارمندان این اداره کل از سابقه خوبی برخوردار بودند و تعداد پرونده‌هایی که هر ممیز رسیدگی می‌کند میانگین 220 است و این برای یک ممیز کار زیادی است و از کیفیت کار در جواب‌گویی به مشتری و دقت در کار کاسته می‌شود و باید با تمهیدات لازم این میزان پرونده به نصف کاهش یابد.

 مهرعلیزاده با اشاره به وجود 25 هزار پرونده مالیاتی در استان، اظهار داشت: شاید بیش از نیمی از این پرونده‌ها مربوط به کسب‌وکارهای کوچک و قشر ضعیف جامعه باشد که اداره کل مالیاتی استان باید با چشم‌پوشی از این پرونده‌ها؛ دقت لازم را در فعالیت‌هایی که عملکرد مثبت اقتصادی داشته‌اند و درآمد خوبی حاصل گردیده را بیشتر به کار گیرد و به‌ این‌ ترتیب با یک حوصله و دقت بیشتر می‌تواند با رضایت بیشتر مودیان کارها به انجام برسد.

وی با ابراز رضایت نسبی از عملکرد کارمندان این اداره کل، افزود: در بازدید امروز نیز رضایت نسبی از عملکرد کارکنان حاصل گردید و باید در خوب بودن قطعی این عملکرد از مردم سؤال شود.

استاندار اصفهان در ادامه اظهار داشت: ارتباط بین کارکنان و مدیران دولت با مردم یک ارتباط برادری، همسویی و همکاری است و در چند سال گذشته به دلایل نامعلومی اختلافی بین افرادی که خدمت می‌دهند و خدمت می‌گیرند ایجاد شده است.

وی هدف از این بازدید را اثبات عدم وجود موضع توقع و غرور در کارمندان و مدیران برشمرد و افزود: اگر بعضاً چنین حسی نیز وجود داشته باشد این‌گونه بازدیدها باعث خواهد شد کوتاهی‌ها اصلاح شود.

مهرعلیزاده با بیان اینکه مدیران جز نوکری مردم وظیفه دیگری ندارند، تصریح کرد: اگر مدیران بر سرکار هستند به این دلیل است که مردم فرصت خدمت را در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند و امیدواریم که در این بازدیدها این حس را در بدنهٔ کاری ادارات القا نماییم.

وی با اشاره به بروکراسی سنگین اداری در استان اصفهان، اظهار داشت: در همه کشور قوانین یکسانی وجود دارد ولی مجموعه قانون، مجری و خدمتگزار است که با هم می‌تواند تسهیل کاری را به مردم ارائه دهند و اگر قانون تسهیل شود ولی مجری نخواهد، نتواند و یا ریسک نکند و کار انجام نمی‌شود و با تأخیر روبرو می‌شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان با این پدیده مواجه بوده و هستیم، تصریح کرد: علاوه بر صحبت با مدیران و کارکنان ضرورت دیدم که با مراجعه به محل کار یادآوری کنیم هرچه بتوانیم خدمت بیشتری به مردم ارائه دهیم توانسته‌ایم وظیفه‌ای که در مقابل مردم است را به‌خوبی انجام دهیم و امیدواریم که مردم از کار کارمندان راضی و کارکنان هم از انجام کارشان رضایت داشته باشند.

مدیرکل امور مالیاتی استان نیز ضمن تقدیر استاندار اصفهان، این حضور را نقطهٔ عطفی در فعالیت‌های این اداره کل خواند و افزود: ما خدمتگزار مردم هستیم و اولین اولویت ما تکریم ارباب رجوع و رضایتمندی مودیان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار