کد خبر: 918167
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم رفع ایرادات اسناد خزانه اسلامی تاکید کرد و گفت: اگر به دلیل ایرادات موجود ارائه این اسناد قطع شوند، باید فعالیت‌های عمرانی را تعطیل کنیم.

مجید خدابخش  در چهل و دومین جلسه شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی استان، با اشاره به برخی اشکالات مطرح شده نسبت به اسناد خزانه اسلامی مثل ربوی بودن آن اظهار کرد: تقریباً تمام درآمد دولت صرف امور جاری می‌شود و برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی دولت استفاده از اسناد خزانه را پیشنهاد داده است.

وی تصریح کرد: باید ایرادات اسناد خزانه را رفع کنیم، چرا که اگر به دلیل ایرادات موجود ارائه این اسناد قطع شوند، باید فعالیت‌های عمرانی را تعطیل کنیم.

خدابخش، با بیان اینکه پیمانکار باید برای شروع پروژه 25 درصد پیش‎پرداخت دریافت کند، افزود: لازم است تأمین اجتماعی و دارایی اسناد خزانه‌ای که دولت به پیمانکار می‌دهد به منزله پول تلقی کنند، اسناد خزانه در حال حاضر در حکم شبه پول است و اگر این‌طور نگاه نکنیم دچار مشکل خواهیم شد.

وی توضیح داد: پیشنهاد می‌کنیم از اسناد خزانه برای پیمانکاران پیش پرداخت داده شود، تأمین اجتماعی وقتی اسناد خزانه دریافت کرد مفاصا صادر و حفظ قدرت خرید در تمام اسناد خزانه باید، لحاظ شود.

این مسوول، در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم طرح به موقع مسائل و مشکلات از سوی دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی تاکید و اضافه کرد: ما برای بازآفرینی 600 واحد در بافت‌های فرسوده اقدام کردیم که بانک مسکن وام نمی‌داد و این مسئله را بنده در جلسه هفته پیش هیات دولت در حضور رئیس‌جمهور مطرح کرده و همانجا مسئله حل شد.

وی در ارتباط با مطالبات سال‌های پیش پیمانکاران عمرانی نیز ابراز داشت: سال گذشته 40 میلیارد تومان از مطالبات سال‌های قبل پیمانکاران پرداخت شده است.

خدابخش تصریح کرد: در استان آذربایجان‌شرقی اعلام آمادگی می‌کنیم که 50 درصد اعتبارت عمرانی استانی شود تا خودمان مدیریت کنیم و نتایج بسیار بهتری از مدیریت کشوری به بار آوریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ظرفیت کارشناسی و مدیریتی استان‌ها بسیار متفاوت از 50 سال پیش است، افزود: ما باید به جای طرح مشکل راه حل ارائه دهیم و تصمیم‌سازی کنیم.

پیشنهادهای کمیته عمران شورای گفت‌وگوی استان در خصوص مشکلات مربوط به اسناد خزانه اسلامی، گزارش اقدامات انجام یافته در راستای تأمین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان استان، موضوع پایش اجرای بخشنامه وزارت امور اقتصاد و دارایی در خصوص استثنائات اخذ چهار درصد علی‌الحساب مالیات واردات، مشکل عدم تمدید حد اعتباری واحدهایی که از طرح رونق تولید استفاده کرده‌اند و پیشنهادهای کمیته عمران شورای گفت‌وگوی استان در خصوص مشکلات انبوه‌سازان مسکن و ساختمان در فرآیند اخذ خدمات از شرکت‌های خدمت‌رسان، از جمله مواردی بودند که در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر