کد خبر: 918166
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
سرمربی ذوب آهن اصفهان می‌گوید از علاقه‌مندی تیم‌ها برای جذب مرتضی تبریزی تعجب نمی‌کند. با این وجود او تبریزی را جزو بازیکنانش تیمش در فصل پیش رو می‌داند و نظری درباره پیشنهاد استقلال ندارد.
امید نمازی

جوان آنلاین: ذوب آهن اصفهان در فصل هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران زیر نظر امید نمازی وارد مسابقات می‌شود. این تیم فصل گذشته نایب قهرمان لیگ برتر شد و همچنان جزو مدعیان قهرمانی در لیگ برتر است.

در آستانه شروع رقابت‌ها، امید نمازی در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون مسائل مختلفی صحبت کرد.

* چند روز تا شروع لیگ برتر باقی مانده و ذوب آهن آخرین مراحل آماده‌سازی خود را طی می‌کند. تیم شما تمریناتش را خیلی زود شروع کرد. الان وضعیت به چه شکلی است؟

تیم تمرینات را به خوبی پشت سر گذاشته و کاملا آماده شروع مسابقات هستیم. هیچ مشکلی در آستانه شروع مسابقات نداریم. این را هم می‌دانیم که انتظارات از تیم ما بالاست و باید نتایجی در خور نام ذوب آهن بگیریم. سال گذشته از نیم فصل دوم عملکرد تیم بهبود یافت و در نهایت ذوب آهن در رده دوم لیگ برتر کار را تمام کرد.

* چه هدفی را در لیگ هجدهم دنبال می‌کنید؟

تلاش می‌کنیم از هفته اول لیگ با قدرت شروع کنیم تا در پایان رقابت‌ها جایگاه خوبی داشته باشیم. مساله مهم این است که در طول لیگ روند یکنواختی داشته باشیم که برای تیم موثر باشد.

* تیم را برای لیگ قهرمانان آسیا بسته‌اید یا نیاز به تقویت دارید؟

بازیکنان خوبی را در تیم داریم اما باید مسابقات را شروع کنیم و عملکرد بازیکنان را بسنجیم تا اگر لازم شد تیم را تقویت کنیم. با این وجود بازیکنان فعلی خیلی خوب و با کیفیت هستند و می‌توانند بازی‌های خوبی را در آسیا ارائه دهند. برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای بود که در هر پست دو بازیکن داشته باشیم. از طرفی بازیکنان نوجوان و جوان تیم هم با کیفیت هستند و می‌توانند به تیم ما کمک کنند.  

* با نظر شما، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره اردوی پیش‌ فصل‌تان لغو شد. چه اتفاقی افتاد که اردوی خارجی تیم‌تان را لغو کردید؟ آقای آذری گفتند توان برگزاری اردو را داشتید اما به خاطر مشکلات اقتصادی مردم از این کار پرهیز کردید.

برگزاری اردو در خارج از کشور موضوع مهم و حیاتی نبود. امکانات مجموعه فولادشهر بسیار خوب است و نیازهای ما را برآورده می‌کرد. واقعیت این است که اگر در داخل کشور بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشیم، مشکلی نداریم. برای رسیدن به آمادگی مطلوب در ایران مشکلی نداریم و اردوی خودمان را در اصفهان برگزار کردیم.

* استقلالی‌ها در صورتی که نتوانند مامه تیام را جذب کنند، سراغ تبریزی می‌روند. حتی نامه‌نگاری‌هایی با این باشگاه صورت گرفته و قرار بود ذوب آهن مبلغ رضایت‌نامه او را به استقلال اعلام کند.

تبریزی بازیکن من است و با او صحبت کردم. او در تمرینات پیش فصل با انگیزه و آماده ظاهر شده و روی او حساب کردیم. تا زمانی که باشگاه چیزی نگوید، او بازیکن تیم‌مان است. تبریزی بازیکن باهوشی است که می‌تواند در خط حمله با آمادگی بالایی ظاهر شود. تعجب نمی‌کنم، اگر پیشنهادهای خوبی برای او به دست‌مان برسد.

* با وجود حفظ تبریزی، مهاجمی از هندوراس را جذب کردید. از این بازیکن چقدر شناخت دارید؟ آیا در دوران حضور در آمریکا او را می شناختید؟

قبل از عقد قرارداد از گابریل شناخت داشتیم. تحقیق و بررسی زیادی روی او انجام دادیم تا در نهایت به مرحله عقد قرارداد رسیدیم. تاکنون که در تمرینات خوب عمل کرده و فقط از نظر بدنی از سایر بازیکنان مقداری عقب است که این موضوع به مرور بهبود پیدا می‌کند.

* از دیگر بازیکنان تاثیرگذار ذوب آهن، رشید مظاهری است که در جام جهانی نیمکت‌نشین بود. او به تمرینات ملحق شده و زیر نظر شما کار می‌کند.

مظاهری مدتی‌ است که در تمرینات شرکت می‌کند. از نظر من مظاهری لایق پوشیدن شماره یک تیم ملی را داشت اما انتخاب دروازه‌بان ها یک کار سلیقه‌ای است و به انتخاب مربی تیم ملی بستگی دارد.

* نقل و انتقالات هنوز جریان دارد اما تیم شما تقریبا خریدهایش را انجام داده است. روند نقل و انتقالات چطور پیش رفت؟

از روند نقل و انتقالات راضی هستم. همه چیز طبق برنامه پیش رفت چرا که باشگاه تمام خواسته‌های من را برآورده کرد. نیاز به تمدید یکی، دو بازیکن بود که این اتفاق افتاد و الان این بازیکنان کنار ما هستند. با این وجود تلاش می کنیم یک بازیکن دیگر را در ادامه فصل نقل و انتقالات جذب کنیم. فهرست تیم‌مان دو جای خالی دارد.

* بعد از سال‌های فعالیت در آمریکا و کار کردن با بازیگنان عمدتا فیزیکی آمریکای شمالی، بازیکنان ایرانی را چطور ارزیابی کردید؟

طبیعتا بازیکنان ایرانی با بازیکنان آمریکای شمالی تفاوت‌هایی دارند اما سعی می‌کنیم جو تمرینات ذوب آهن را به تمرینات این تیم‌ها نزدیک کنیم. البته این موضوع یک فرهنگ است و در کوتاه مدت قابل تغییر نیست. در طول مدت حضور در ذوب آهن سعی کردیم، سطح کیفی تمرینات را بالاتر ببریم.

* به عنوان کسی که مدتی با کی‌روش کار کردید و شناتختی که از او دارید، تیم ملی تحت هدایت کی‌روش چطور عمل کرد؟

واقعا باید به کادرفنی، بازیکنان و مدیران تیم ملی خسته نباشید گفت. تیم ملی عملکرد خوبی در جام جهانی روسیه داشت. نمی‌خواهم به جز تیمم درباره موضوع دیگری اظهارنظر کنم.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار