کد خبر: 918104
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
در رسانه‌ها و گفتار اصلاح‌طلبان که از مدافعان دیروز دولت روحانی به شمار می‌آیند، بلکه دولت روحانی برآمده از آنهاست رگه‌هایی از نوعی مرزبندی با رئیس‌جمهور دیده می‌شود که بیش از آنکه نقد سیاست‌های دولت باشد، مرزبندی با روحانی با اهداف سیاسی و انتخاباتی است.
روزنامه شرق در سرمقاله خود اذعان کرده که دولت دستاوردی محسوس در مورد وضعیت معیشتی مردم نداشته است؛ این اذعان ذیل اعتراف دیگری صورت می‌گیرد و آن اینکه روحانی نتوانسته بی واسطه طبقات سیاسی با مردم روبه‌رو شود و کاریزمای لازم را نداشته است: «حسن روحانی بسیار تلاش کرد تا خود مستقیم نه با واسطه طبقه سیاسی با مردم روبه‌رو شود و آنان را مخاطب قرار دهد و مجاب سازد که نتوانست؛ زیرا از کاریزمای لازم برای این کار برخوردار نبود. او اگرچه در صحنه اجرایی کشور دستاورد‌هایی داشت، این دستاورد‌ها چندان نتیجه محسوسی در وضعیت معیشتی مردم نداشتند تا آنان را امیدوار کنند تمام‌قد پشت رئیس‌جمهورشان بایستند. آن‌گونه که سالیانی پیش‌تر در بحران اقتصادی دولت مصدق ایستادند. آنان با خریدن اوراق قرضه و آتش زدن آن جلوی خانه مصدق، نشان دادند مردمی وجود دارند که پای عقاید سیاسی‌شان می‌ایستند؛ حتی به‌بهای ازدست‌دادنِ منافع‌شان. اینک، اما پرسش اساسی این است که چه کسی پای دولت روحانی می‌ایستد.»
تکیه دولت روحانی و حامیان رسانه‌ای‌اش بر اینکه با برجام همه مشکلات کشور، از جمله مشکلات اقتصادی حل می‌شود، انتظار و توقع مردم را بالا برد و همین روزنامه شرق تیتر یک زد که «امضای کری تضمین است». اما در عمل دولت نتوانست تغییری در وضع معیشت مردم ایجاد کند و حتی اوضاع در مواردی بدتر هم شد و حالا روزنامه شرق در بررسی اینکه آیا مردم حاضرند پای دولت روحانی بایستند، تلویحاً به ناکارآمدی دولت روحانی در بخش معیشتی اذعان می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار