کد خبر: 918063
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی از افتتاح فاز نخست زائرسرای رضوی در هفته جاری و در ایام دهه کرامت رضوی خبر داد.
سید‌مرتضی بختیاری ضمن ارائه گزارش عملکرد کوتاهی از اقدامات یکساله آستان قدس رضوی در سال ۹۶ به بند دوم حکم مقام معظم رهبری در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی اشاره کرد و با بیان اینکه خدمت به زائران بارگاه مقدس رضوی به ویژه ضعفا و نیازمندان در این حکم مورد تأکید است، گفت: امروز مقوله زیارت قدرت نرم جهان تشیع است و دشمنان به شدت از این امر به تکاپو افتادند، اما به لطف الهی در سال ۹۶ بیش از ۳۰ میلیون زائر به بارگاه منور رضوی مشرف شدند.
وی با اشاره به تشکیل معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی در دوره جدید آستان قدس رضوی، اظهار کرد: این معاونت در آستان قدس رضوی مأموریت پیدا کرده تا با کمک بسیج، نیرو‌های انقلابی و ارگان‌های امدادرسان کشور، زیارت‌اولی‌ها را از سراسر کشور شناسایی کند و شرایط تشرف آن‌ها را به حرم مطهر رضوی فراهم آورد.
قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: فاز نخست زائرشهر رضوی در سال ۹۶ در راستای خدمت به زائران بارگاه مقدس امام علی بن موسی‌الرضا (ع) افتتاح شد؛ فاز نخست این زائرشهر ۷۰۰ سوئیت با ظرفیت اسکان ۴ هزار زائر دارد که در حال حاضر تنها برای پذیرایی از زائر اولی‌ها به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار گرفته و شهرداری مشهد نیز وعده احداث مترو از این زائرشهر به حرم مطهر را داده است.
وی با بیان اینکه با اتمام تمام فاز‌های زائرشهر امکان اسکان ۲۰ هزار زائر در این مرکز فراهم می‌شود، افزود: فاز دوم این زائرشهر نیز با دارا بودن ۷۰۰ سوئیت ۵۵ درصد پیشرفت کار داشته است، وقف نامه زمین این زائرشهر نیز که مربوط به حدود ۵۰۰ سال پیش است، با نیت مکانی برای استراحت زائران وقف شده است.
بختیاری از افتتاح فاز اول زائرسرای رضوی در هفته جاری خبر داد و گفت: این زائرسرا در نزدیکی حرم مطهر و همزمان با ایام دهه کرامت رضوی افتتاح می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار