کد خبر: 917992
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
در 20 سال اخیر؛
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان با بیان اینکه در یک فرآیند 20 ساله سطح سفره‌های دشت شاهرود 15.5 متر افت داشته،گفت : درحال حاضر سالانه 17.9 میلیون مترمکعب آب سالم از منابع آبی شهرستان شاهرود برداشت می‌شود .

ایرج حیدریان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان و شهرستان شاهرود که با حضور استاندار سمنان در فرمانداری شاهرود برگزار شد، گفت: به طور متوسط سالانه 12 میلیون مترمکعب آب سالم در بخش شهری و بالغ بر 5 میلیون متر مکعب در بخش روستایی از منابع آب شهرستان شاهرود برداشت می‌شود .

وی اضافه کرد: نیاز آبی شهرستان شاهرود در حال حاضر 17.43 میلیون متر مکعب است و این شهرستان در حال حاضر 3.8 میلیون مترمکعب کمبود آب دارد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان از افت 15.5 متری سطح آب زیرزمینی طی 20 سال گذشته در سطح دشت‌های شاهرود خبر داد و افزود: طی 20 و اندی سال گذشته بالغ بر 305 میلیون مترمکعب مازاد برداشت از سطح منابع آب زیرزمینی این شهرستان انجام شده است؛ همچنین به طور متوسط سالانه 12.7 میلیون متر مکعب برداشت از منابع آب زیرزمینی شاهرود انجام شده است .

حیدریان تعداد چاه‌های غیرمجاز در سطح شهرستان شاهرود را 51 حلقه چاه عنوان کرد و گفت: از این تعداد حلقه چاه غیرمجاز، 15 حلقه چاه فعال و 36 حلقه چاه غیرفعال است، همچنین میزان 12.3میلیون مترمکعب اضافه برداشت توسط این تعداد حلقه چاه غیرمجاز انجام می‌شود .

وی همچنین از نصب کنتور هوشمند در 66 درصد از چاه‌های کشاورزی شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: تعداد 617 حلقه چاه کشاورزی در این شهرستان مشمول نصب کنتور هوشمند می‌شوند که در حال حاضر 409 حلقه چاه شامل 165 حلقه چاه در بسطام، 147 حلقه چاه در شاهرود، 36 حلقه چاه در بیارجمند و 61 حلقه چاه در مناطق چاه جام، مزج و جیلان و خارتوران به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار