کد خبر: 917989
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
ربیعی:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: من با واژه بحران مخالف هستم؛ ما با مشکلات جدیدتر از قبل تحریم‌‌ها رو به رو هستیم ولی بحران نداریم.

علی ربیعی  در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در سالن‌ همایش‌های بین‌المللی تبریز اظهار کرد: بحران زمانی است که نسبت ظرفیت‌های عمومی جامعه از مشکلات کوچک‌تر باشد در حالی که اصلا این طور نیست.

وی افزود: از سال 86 تا 88 مطالعاتی را سامان دادیم تا علل توسعه مطلوب کشورهایی مثل هند، ترکیه، سنگاپور، برزیل و کره جنوبی را بررسی کنیم تا چگونگی تشکیل دولت مدنی در کشورهای جهان سوم و اینکه چگونه این کشورها  بعد از جنگ سرد می‌توانند میانبر توسعه بزنند، بررسی کنیم.

ربیعی اذعان داشت: اعتقاد نداریم که کشورها را دودکش‌های بزرگ توسعه می‌دهند؛ بلکه در تمام کشورهای مورد مطالعه، طبقه متوسط صنعتی شکل گرفته بود و طرح‌های متوسط صنعتی اجرا می‌شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متذکر شد: جامعه صنعتی در مقابل جامعه رانتی است؛ در جامعه‌ای که در آن پیچ و مهره‌ها به زمین وصال می‌شوند، توسعه اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به فقدان شرکت‌های بزرگ صادراتی در کشور؛ بر لزوم توجه به مراحل پیشین و پسین تولید و شکل‌گیری زنجیره‌های افقی و اتصال به بازارهای جهانی تاکید کرد و گفت: ما قطعا باید شرایطی ایجاد کنیم که صنعتگران طبقه متوسط شکل گیرند.

ربیعی از ترامپ به مثابه خوشبختی جامعه و فرصت‌های بزرگ برای ایران نام برد و تصریح کرد: شرایط فعلی و وجود ترامپ و عملکردش بهترین فرصت است تا سیاست‌هایی اتخاذ کنیم که جامعه‌ای تولیدمحور در متن اقتصاد جامعه شکل گیرد.

این مسوول تصریح کرد: شاید دوران سختی متحمل شویم اما من مطمئن هستیم که روزی با شدت بیشتری در بازارهای جهانی حضور می‌یابیم؛ ممنوعیت ورود کالا در برخی از صنایع فرصت بزرگی برای ماست؛ چرا که معمولا در شرایط تحریم یک دسته از صنایع آسیب می‌بینند اما دسته‌ای دیگر رشد می‌کنند.


افزایش تاب‌آوری اقتصادی را در دستور کار قرار دادیم

وی با بیان اینکه افزایش تاب‌آوری اقتصادی را در دستور کار قرار دادیم، افزود: در جامعه تولیدمحور، کارگر ارزش و کرامت خاص خود را دارد.

ربیعی تشریح کرد: من مخالف واژه بحران هستم؛ ما معمولا مسئله، مشکل و آسیب را بحران می‌نامیم؛ در حالی که بحران زمانی است که نسبت ظرفیت‌های عمومی جامعه از مشکلات کوچک‌تر باشد در حالی که اصلا این طور نیست؛ ما با مشکلات جدیدتر از قبل تحریم‌ها رو به رو هستیم نه با بحران.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر به عقلانیت، سخت‌کوشی و در کنار هم بودن نیاز داریم، افزود: امسال 65 میلیارد و 400 میلیون تومان بودجه برای ارائه تسهیلات نوسازی حمل و نقل، مسکن و حل برخی از مشکلات تخصیص می‌یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر