کد خبر: 917975
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
ماجرای دو مجری و مؤسسه غیرمجاز بالا گرفت
گزارش جنجالی روزنامه شرق که منجر به بر سرزبان افتادن نام دو مجری صداوسیما شد، واکنش‌های متفاوتی را رقم زد. مهران مدیری از این روزنامه شکایت کرد و احسان علیخانی نیز با انتشار متنی در فضای مجازی نوشت: متاسفم که راه فرار از بحران‌هایی را که بعد از انواع بی‌تدبیری‌ها گرفتارش شدند این دیدند که آبروی ما را ببرند.
فرزین ماندگار
گزارش جنجالی روزنامه شرق که منجر به بر سرزبان افتادن نام دو مجری صداوسیما شد، واکنش‌های متفاوتی را رقم زد. مهران مدیری از این روزنامه شکایت کرد و احسان علیخانی نیز با انتشار متنی در فضای مجازی نوشت: متاسفم که راه فرار از بحران‌هایی را که بعد از انواع بی‌تدبیری‌ها گرفتارش شدند این دیدند که آبروی ما را ببرند.
باز هم نام‌های اختصاری و گمانه‌زنی‌ها در ارتباط با آن منجر به جنجال دیگری در رسانه‌ها و فضای مجازی شد. شبکه ۳ این بار زودتر از قبل دست به کار پاسخ دادن به موضوع شد. شاید دلیل این شتاب در پاسخگویی پربیننده بودن دو برنامه‌ای بود که این دو مجری اجرای آن را بر عهده دارند و خلل به اعتبار آن‌ها در میان مردم می‌تواند روی درآمدزایی سازمان تاثیر منفی برجای گذارد. اما واکنش دو مجری و سلبریتی به گزارش کذایی روزنامه شرق متفاوت بود. احسان علیخانی عنوان می‌کند که اساساً «ا. ع» او نیست ولی مهران مدیری فعلاً در حد شکایت از روزنامه شرق بسنده کرده و شخصاً واکنشی به این مسئله نشان نداده است.
پیگیری قضایی ماجرا توسط صداوسیما
روز گذشته مدیر گروه اجتماعی شبکه ۳ در گفت‌و‌گو با فارس از پیگیری قضایی ماجرا توسط صداوسیما خبر داد. ناصر کریمان در پاسخ به این سؤال که آیا مجری این شبکه، خارج از عرف برنامه‌سازی و ساختار شبکه ۳ از موسسه لغو مجوز شده ثامن‌الحجج پولی دریافت کرده است، گفت: موضوع احسان علیخانی به عنوان تهیه‌کننده، یک کار مشترک و اسپانسری بوده و همه موارد در چارچوب و ضوابط مشخص صورت گرفته است. این موسسه حدود ۵۰۰ شعبه داشته و در حال فعالیت بوده است؛ اینکه بعداً دچار آسیب شده و جلوی فعالیت آن گرفته شده، داستان دیگری است. به گفته وی پس از لغو مجوز، مجوز پخش تبلیغات آن در تلویزیون هم گرفته شد، احسان علیخانی صرفاً با معرفی مجموعه سیما، کاری را انجام داده و این‌ها با نظارت و کنترل شبکه بوده است، کما اینکه مراجع ذی‌صلاح هم نسبت به این قضیه اطلاع پیدا کرده‌اند، پس به نظر می‌رسد این شتابزدگی در قضاوت و انتشار خبر ناقص، بیشتر یک کار ژورنالیستی و رسانه‌ای است.
شخص احسان علیخانی و همچنین سازمان صداوسیما پیگیر مطلب منتشر شده از طریق مراجع قضایی هستند و قطعاً تا شفاف‌شدن دقیق ماجرا دست از پیگیری بر نخواهند داشت.
آن دزد اموال بیت‌المال و مردم من نیستم.
اما احسان علیخانی خیلی زود به این موضوع واکنش نشان داد و در فضای مجازی نوشت: «اگر منظور رسانه‌های مجازی و غیرمجازی از «ا- ع» همان احسان علیخانی است که باید بگویم، اشتباه گرفتید. آن دزد اموال بیت‌المال و مردم من نیستم. کار من رسانه است. جملات زهرآگین است که از دیروز به سمتم سرازیر می‌شود. یک راه حل ساده این بود: سکوت کنم.»
علیخانی در بخش دیگری از متن خود می‌نویسد: «متاسفم که راه فرار از بحران‌هایی را که بعد از انواع بی‌تدبیری‌ها گرفتارش شدند این دیدند که آبروی ما را ببرند و خودشان زیرسایه امن پست و مقامشان بنشینند. من و امثال من گوشت‌های قربانی خوبی هستیم برای تیتر بودن، دست به دست شدن، فحش شنیدن، دیوار کوتاه بودن در برابر مشکلات و گرفتاری مردم، مقصر تمام کمبود‌ها و منحرف کردن حواس مردم از موضوعات و معضلات اصلی کشور...»
شکایت مهران مدیری از روزنامه شرق
از سویی دیگر وکیل مهران مدیری اعلام کرد که موکلش به دلیل نشر اکاذیب در خصوص دریافت هدیه میلیاردی از روزنامه شرق و فیلم آنلاین اعلام جرم و طرح شکایت کرده است. روزنامه شرق مدعی شده بود، مهران مدیری علاوه بر دریافت مبلغی به عنوان هدیه از موسسه اعتباری ثامن‌الحجج، مبلغی را هم به عنوان وام دریافت کرده که تا به امروز، بخشی از اقساط آن را پس داده است. فیلم آنلاین نیز بلافاصله این مطلب را در فضای مجازی منتشر کرد.
پیش از این «جوان» بار‌ها به غلبه و قدرت اسپانسر‌ها و مسئله مجری‌سالاری به عنوان یک معضل بزرگ در رسانه ملی اشاره کرده بود، هر چند انتشار این گزارش در روزنامه شرق در چنین وضعیتی صرفاً با هدف گمراه کردن افکار عمومی جامعه از مشکلات اصلی کشور رقم خورده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
حالا شما طرفدار مهران مدیری ... شدید.
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
عمه بنده دزد میباشد. کسانی که در صدا و سیما جولان میدهند و بدروغ حرف دل مردم را میزنند عاقبتش همین میباشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار