کد خبر: 917950
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
انگلیس هم کم‎آب شد
درپی گرمای بی‌سابقه ۴۰ساله در انگلیس و بروز مشکل کم‌آبی، استفاده از شیلنگ آب در انگلیس برای شستن خودرو و در و پنجره منازل ممنوع است و هزار پوند جریمه در پی دارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، کاهش ۱۷ درصدی منابع آبی در انگلیس در مقایسه با زمان عادی، افزایش محدودیت‌های استفاده از آب را برای ۹ میلیون نفر از ساکنان مناطق مختلف این جزیره موجب شد.
افزایش دمای هوا و مصرف آب موجب شد شرکت‌های آب در انگلیس نخستین بار در پنج سال اخیر طرح ممنوع شدن استفاده از شیلنگ آب را در چند شهر انگلیس واقع در مناطق شمال غرب این کشور اجرا کنند. رسانه‌ها در انگلیس علاوه بر ایرلند شمالی، شهر‌های منچستر، بندر لیورپول، چشایر، کامبریا، مرسی ساید و کارلایل را از شهر‌هایی اعلام کردند که استفاده از شیلنگ آب در آن‌ها برای شستن خودرو، در و پنجره منازل و آبیاری باغچه ممنوع شده است و بی توجهی به این محدودیت تا هزار پوند جریمه برای متخلفان در پی دارد.
کارشناسان در انگلیس اعلام کردند استفاده از شیلنگ آب موجب می‌شود هر ساعت ۵۴۰ لیتر آب مصرف شود که این برابر مصرف روزانه یک خانوار چهار نفری است. آن‌ها پیش‌بینی کردند با ایجاد محدودیت در استفاده از شیلنگ، تا ۱۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی شود.
سازمان هواشناسی انگلیس هم با اشاره به افزایش دما در روز‌های آینده اعلام کرد: انگلیس این روز‌ها طولانی‌ترین مدت گرمای هوا در ۴۰ سال اخیر را تجربه می‌کند. در دو هفته گذشته، همه روز‌ها به صورت متوالی در انگلیس، آفتابی بوده و گرمای هوا به ۳۳ درجه سانتیگراد نیز رسیده است. این وضعیت از سال ۱۹۷۶ تاکنون کم‌سابقه بوده است. در آن سال نیز ۱۵ روز متوالی هوا آفتابی بود و به علت نبود بارش و گرمای ۳۲ درجه، کمبود آب پیش آمد. در سال‌های ۱۹۷۵ و ۱۹۷۶ نیز در پاره‌ای از نقاط انگلیس، ۴۵ روز باران نبارید و برای مدیریت آب کشور، وزیر خشکسالی معین شد.
از هفته گذشته، ممنوعیت استفاده از شیلنگ آب در ایرلند شمالی اعمال شده است و شرکت‌های آب به مردم هشدار داده‌اند در مصرف آب صرفه جویی کنند تا با محدودیت‌های بعدی و جرایم سنگین روبه‌رو نشوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار