کد خبر: 917923
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
نخستین برداشت مکانیزه برنج در استان گیلان در روستای سیاه تن بخش تولمات شهرستان صومعه‌سرا انجام شد.
احمد پادیاب، مدیر جهادکشاورزی صومعه‌سرا در آیین نخستین برداشت مکانیزه برنج گیلان که با حضور مسئولان در روستای سیاه تن شهرستان صومعه‌سرا برگزار شد، گفت: این برداشت در دو و نیم هکتار از شالیزار‌های یک کشاورز اهل روستای سیاه تن انجام شد.
وی با بیان اینکه رقم کشت شده از نوع هاشمی است، افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۹۰ درصد شالیزار‌های شهرستان صومعه‌سرا به صورت مکانیزه برداشت شود. پادیاب با بیان اینکه صومعه‌سرا دارای ۲۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، ادامه داد: سالانه ۱۳۸ هزار تن شلتوک و ۷۵ هزار تن برنج سفید از آن استحصال می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی صومعه‌سرا با بیان اینکه در سال‌جاری شاهد توسعه بانک نشاء در صومعه‌سرا هستیم، گفت: کشت مکانیزه برنج در سال‌جاری نسبت به سال گذشته با رشد ۲۵ درصدی مواجه بوده و میزان آن به ۱۶ هزار هکتار رسیده است. وی به پرداخت ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید ماشین آلات مکانیزه کشاورزی به حدود ۱۲۰ نفر از کشاورزان صومعه‌سرایی اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۹۰ درصد برنج به صورت مکانیزه برداشت شود.
پادیاب با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد از اراضی شالیزاری صومعه‌سرا خوشه دهی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از این میان ۶۰ درصد در مرحله شیری، ۳۰ درصد خمیری و ۱۰ درصد در مرحله رسیدن و سفت شدن است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار