کد خبر: 917796
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
گفت و گوی "جوان آنلاین" با بهترین داور جام جهانی روسیه
شاید کمتر کسی تصور می کرد که یک داور بتواند نام ایران را در سراسر جهان ، سر زبان ها بیاندازد، داوری که از دید کاربران به عنوان بهترین داور جام جهانی شناخته شد و با عملکرد خوبش توانست رده بندی جام جهانی را سوت بزند. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان دنیا ، حق علیرضا فغانی و تیمش، قضاوت در فینال جام جهانی روسیه بود

سرویس ورزشی- وحید صابری : شاید کمتر کسی تصور می کرد که یک داور بتواند نام ایران را در سراسر جهان ، سر زبان ها بیاندازد، داوری که از دید کاربران به عنوان بهترین داور جام جهانی شناخته شد و با عملکرد خوبش توانست رده بندی جام جهانی را سوت بزند. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان دنیا ، حق علیرضا فغانی و تیمش، قضاوت در فینال جام جهانی روسیه بود اما نشد تا منتظر جام جهانی قطر بمانیم.

علیرضا فغانی در گفت وگو با "جوان آنلاین "درباره اولین تجربه اش بعنوان داور اول جام جهانی و قضاوت در این سطح گفت: خدا را شکر که نماینده خوبی برای کشورم بودم. من قبل از جام جهانی هم گفته بودم که تمام هدفم ، سرافرازی کشورم است و حالا خدا را شاکرم که توانستم سربلند باشم. نکته مهمی که باید بگویم این است که در جام جهانی روسیه هیچ کس من را به فغانی نمی شناخت.در این مدت هر جا می رفتیم همه می گفتند "تیم ایران". کلا به این نام مشهور بودیم. قضاوت در جام جهانی سخت بود .هر چند برای من به شخصا لذت بخش بود ، در این چند بازی که قضاوت کردم انصافا استرس زیادی داشتم. من البته قبلا هم در جام جهانی حضور داشتم اما این بار به عنوان داور وسط حس خاصی داشتم ضمن این که سطح مسابقات هم خیلی بالا بود.البته من توقع این نوع سطح بازی ها را داشتم اما انصافا قابل قیاس با بازی های آسیایی و المپیک نیست. من حتی تجربه قضاوت در المپیک ۲۰۱۴ بین برزیل و آلمان را هم داشتم اما جام جهانی موضوع دیگری است. در جام جهانی بازیکنان بزرگی بودند که هر کدام برای خودشان یک تیم هستند و می توانستند نتیجه بازی را در یک لحظه عوض کنند ، حالا اگر داور در همان یک لحظه اشتباه کند نتیجه بازی به یکباره عوض می شود. در کل جام جهانی خوبی بود و بنظرم روسیه توانست نمره خوبی از برگزاری این جام جهانی بگیرد.

وی درباره عملکرد خوبش و بازتاب آن در جام جهانی اظهار داشت: اولا که هر کاری انجام شد ۳ نفره بود و هر کاری کردیم برای افتخار آفرینی کشورمان بوده است. می دانم که عملکرد مان بازتاب زیادی در روسیه داشت. حتی خود داوران جام جهانی به ما تبریک می گفتند. رسانه زیادی از سراسر جهان درباره تیم ایران مطالبی را مثبت مخابره کردند .نکته جالب این که حتی توریست ها هم از ما تشکرمی کردند که برایم خیلی خوشایند بود. همه این عوامل دست به دست هم داد تا ما با انگیزه بیشتری قضاوت کنیم و خدا را شکر که دیدار نیمه نهایی را به تیم ایران سپردند .البته برای من همه بازی هایی که سوت زدم مهم بود اما بازی آرژانتین و فرانسه و بازی کرواسی و انگلیس از دیگر بازی ها حساس تر بود ، بخصوص دیدار نیمه نهایی برایم از اهمیت بیشتری برخوردار بود.

فغانی در پاسخ به جوان آنلاین درباره این که چطور شد داور فینال انتخاب نشدید گفت: ببینید به شخصه خیلی حساسیتی روی این موضوع نداشتم و هنوز هم ندارم. البته همه حتی خود داوران هم از شانس تیم داوری ما برای قضاوت در فینال صحبت می کردند اما نظری خاصی دراین باره ندارم چون معتقدم این انتخاب ها بر اساس یک سری معیارها مشخص می شود .البته طبیعی است که همه داوران دوست دارند در جام جهانی بهترین عملکرد را داشته باشند تا در فینال سوت بزنند اما همین که دیدار رده بندی را یک تیم ایرانی سوت زد افتخار بزرگی بود.

وی درباره سیستم ویدئو چک و تاثیر گذاری آن در دیدارهای جام جهانی گفت: به نظرم فناوری VAR توانست نمره خوبی از فیفا بگیرد.ببینید درست است تیم ایران در هیچکدام از دیدارهایش از این فناوری کمک نگرفت اما در دیگر دیدارها ، کمک بسیار خوبی برای داوران بود. در فوتبال در برخی صحنه ها تصمیم گیری بسیار سخت می شود . خاطرم هست همین تیم فرانسه که قهرمان جهان شد در اولین بازی اش برابر استرالیا مهاجمش در محوطه جریمه متوقف شد که داور پنالتی نگرفت و حتی دستور ادامه بازی داد اما VAR در بازبینی آن را پنالتی اعلام کرد و حتی مدافع استرالیا را یک کارت زرد داد.حالا اگر VAR نبود و آن پتالتی گرفته نمی شد بازهم فرانسه می توانست قهرمان شود.

این داور بین المللی درباره شایعه خداحافظی اش هم گفت: من نمی دانم این شایعات از کجا بروز می کند .اما فعلا قصد استراحت دارم. بعد انشاله در لیگ قهرمانان آسیا قضاوت خواهم داشت و می خواهم خودم را برای جام جهانی قطر آماده کنم. دوست دارم در جام جهانی بعدی هم انتخاب شوم وعملکرد خوبی ارائه کنم. در این مدت همه در روسیه تیم ما را تحسین می کردند و دوست دارم این افتخارآفرینی ها برای کشورم ادامه یابد.البته من در این افتخارآفرینی تنها نبودم و اگر آقای سخندان و منصوری نبودند شاید این عملکرد بدست نمی آمد.

 

 

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
1
0
واقعا تناقضى بزرگ در رفتار و کردار جوان ان لاين ديده مى شود. بعد از انتشار روبوسى و مصاحفه فغانى با داور زن برزيلى و دفاع تمام قد فغانى از عمل ضد دين و حکم الهى و از سوى ديگه تهديد به رفتن از ايران, جوان ان لاين که خودش رو ارزشى مى دونه, چطور و با چه مجوزى با اين فرد مصاحبه مى کنه و با اين کار قبح زدايى مى کنه. ايا ورژن جديد اسلام اومده و ما بى خبريم. ايا افراد در هر موقعيتى بر حکم الهى تفوق دارند در اين ورژن؟ امروز از شما اعلام برائت مى کنم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
مصاحبه با فغانی عالی بود...ممنون از جوان آنلاین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
چرا متناقض "ناشناس"؟ فغانی افتخاری برای ایران است و باید او را تقدیر کرد. این رفتار شما و امثال شما موجب فرار مغزها و نخبگان از ایران شده است!
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
اقای فغانی کجا دنیا ایران را تحسین کرد؟ بابت جه موضوعی ؟ بابت دفاع مسخره تیم ملی مقابل رقبا؟ میشد بجای این دفاع افتضاح حمله باید میکردند تا توانایی اگر تیم داشت به نمایش میرفت. از نظر داوری شاید تا حدودی درست بگی ولی هیجوقت دنیا برای یک داوری کشور داور را تحسین نکرده و نخواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار