کد خبر: 917756
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
رئيس كل دادگستري آذربايجان‌شرقي دستور ويژه‌اي به دادستان مركز استان داد تا نسبت به بررسي قطعي شهرك‌هاي صنعتي اقدام كند.

حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرک صنعتی شهید سلیمی اظهار کرد:‌ با توجه به خسارت‌های سنگینی که قطعی برق بدون اطلاع‌رسانی قبلی به واحدهای تولیدی تحمیل می‌کند، قطع این چنینی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: یکی از مصوبات جلسه فعلی این است که شرکت برق حق قطع خارج از برنامه برق واحدهای تولیدی را ندارد و باید ظرف یک هفته نسبت به ارائه برنامه قطعی معین و مشخص شهرک‌های صنعتی اقدام کند، در غیر این صورت برابر قانون برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

مظفری با اشاره به گلایه مدیران واحدهای تولیدی از عدم اجرای تبصره 16 قانون بودجه گفت: این موضوع زیر ذره‌بین دستگاه قضایی قرار گرفت و با جدیت آن را بررسی خواهیم کرد، اگر هر یک از بانک‌ها تخلفی از قانون داشته باشند، قطعا براساس اصل 575 قانون مجازات اسلامی با خاطیان برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات مالیاتی و تامین اجتماعی واحدهای تولیدی افزود : اینکه در شرایط اقتصادی فعلی در قبال دیرکرد چند روزه پرداخت حق بیمه واحدهای تولیدی را جریمه کنیم منصفانه نیست، واحدهای تولیدی سنگر جنگ اقتصادی با دشمن هستند و باید برابر اختیارات برخورد مهرآمیزی با آن ها داشته باشیم.

مظفری ابراز کرد:‌ خوشبختانه عزم راسخ برای حل مشکلات واحدهای تولیدی در اغلب دستگاه‌های اجرایی وجود دارد و همه کارمندان باید بدانند که مدیران واحدهای تولیدی در شرایط موجود نسبت به کشور و آینده آن احساس مسوولیت دارند و ما نیز موظف هستیم با حمایت های خود آنها را در مقابل دشمن دلگرم نگه داشته و پشتیبانی کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست اظهار کرد: دستگاه قضایی همواره در حل مشکلات واحدهای تولیدی همراه ما بوده و این امر قوت قلبی برای صنعتگران محسوب می‌شود.

سیدمرتضی نیرومند اسکویی گفت: براساس آخرین آمارگیری میدانی صورت گرفته از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شهید سلیمی از 775 واحد تولیدی پروانه بهره‌برداری گرفته،  575 واحد فعال هستند که نشان می‌دهد 75 درصد واحدهای تولیدی هر چند با ظرفیت‌های مختلف، فعال هستند.

وی با اشاره به انتقادات صورت گرفته شده از وضعیت واحدهای صنعتی گفت: مشکل وجود دارد، کشور در حال جنگ اقتصادی است ولی امید هم وجود دارد؛ سال گذشته 2.4 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی بود که توسط همین واحدهای تولیدی صورت گرفته و این نشانه خوبی برای گردش چرخ صنعت است.

نیرومند اسکویی ادامه داد: البته تلاش می‌کنیم تا مشکلات واحدهای تولیدی را یک به یک احصاء و حل کنیم که در این راستا نیز کمیته بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در عالی‌ترین سطح شرکت شهرک‌های صنعتی استان راه‌اندازی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر