کد خبر: 917750
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
فرماندار هشترود:
فرماندار هشترود گفت: کتابخانه عمومی نظرکهریزی در بستر رودخانه احداث شده و فضای فیزیکی و عمومی این کتابخانه نامطلوب و غیراستاندارد است.

امین امینیان  در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی هشترود اظهار داشت: کتابخانه عمومی نظرکهریزی در بستر رودخانه احداث شده و فضای فیزیکی و عمومی این کتابخانه نامطلوب و غیراستاندارد است.

وی گفت: شهرداری نظرکهریزی باید نسبت به جمع‌آوری فضولات حیوانی در اطراف این کتابخانه اقدام کند.

فرماندار هشترود از دهیاران خواست برای مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در روستاها کتابخانه سیار ایجاد کنند.

وی سرانه مطالعه در هشترود را بسیار کم دانست و بر احداث کتابخانه‌های مشارکتی بین ادارات و کتابخانه‌ها تاکید کرد و از خیران خواست به احداث و تجهیز کتابخانه‌ها ورود کنند.

امینیان گفت: شهرداری، دهیاران و خیران اگر بخواهند در این شهرستان کتابخانه دیجیتال احداث کنند زمین منابع طبیعی که فاقد استفاده است در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: برای بالابردن سطح علمی مردم به ویژه غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و تأمین نیازهای پژوهشگران به فضای بیشتر و کتاب‌های علمی و متنوع نیاز داریم.

امینیان افزود: با توجه به فرا رسیدن اوقات فراغت دانش‌آموزان می‌توان ساعت خاصی را در کنار برنامه‌های جانبی در نظر گرفت و فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهیم.

رحیمه ابوطالبی، رئیس اداره امور همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز گفت: سرمایه‌گذاران و افراد می‌توانند برای بخشودگی سهمی از مالیات و کسر مالیات خود با کتابخانه‌ها همکاری کنند.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاران و مالیات‌دهندگان می‌توانند در احداث و تجهیز کتابخانه‌ها از معافیت و کسر مالیاتی برخوردار شوند.

ابوطالبی از شهرداران خواست علاوه بر تجهیز کتابخانه‌ها در شهر به احداث مشارکتی کتابخانه‌ها نیز اقدام کنند.

در این جلسه از خیران و اعضای انجمن کتابخانه‌های هشترود و نظرکهریزی تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر