کد خبر: 917749
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
با مصوبه شورای آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی
با مصوبه شورای آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی و بر اساس بند ه تبصره 9 قانون بودجه سال‌جاری کشور 313 مدرسه استان تغییر کاربری مسکونی و تجاری و 165 مدرسه فروخته می‌شود.

رحیم شهرتی‌فر معاون سیاسی و امنیتی آذربایجان‌شرقی  در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تغییر کاربری املاک اداره‌کل آموزش و پرورش حتماً باید مناسب با کاربری منطقه انجام شود، اظهار داشت: برای اینکه تغییر کاربری ساختمان‌های آموزشی در آینده با مشکل مواجه نشود، تمام پیشنهادات باید به کمیسیون ماده 5 ارجاع داده شود تا تمام تصمیمات لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه در این زمینه اتخاذ شود.

وی افزود: بند تبصره ۸ قانون بودجه کل کشور به اداره‌کل آموزش و پرورش اجازه داده شده تا امسال بخشی از املاک و فضاهای آموزشی با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی نسبت به احداث و بازسازی این املاک اقدام شود.

شهرتی‌فر ادامه داد: در ماده 7 قانون نیز به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده شده تا مدارس و ساختمان‌های قدیمی و غیرقابل استفاده در شهرها و روستاها را با تغییر کاربری مناسب در منطقه تبدیل به احسن کرده و به فروش رساند.

معاون سیاسی و امنیتی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: باید از این ماده قانونی و فرصت طلایی که به وجود آمده استفاده کنیم و اراضی مورد نظر اداره‌کل آموزش و پرورش به صورت موردی به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شود.

شهرتی‌فر با اشاره به اهمیت بررسی کامل تغییر کاربری مدارس در استان تاکید کرد: اولویت اصلی با بازسازی مدارسی است که برای دانش‌آموزان خطر دارد که در این زمینه با به‌کارگیری از این فرصت قانونی باید وضعیت مدارس استان را تبدیل به احسن کنیم.

وی، عملکرد نهضت سوادآموزی استان را خوب ارزیابی کرد و افزود: با وجود عملکرد خوب در این حوزه متاسفانه درصد بی‌سوادی استان از میانگین کشوری زیاد است و این موضوع شایسته مردم استان نیست.

معاون سیاسی و امنیتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هزینه‌کرد منابع کشوری ۱۵۰ امتیاز در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: هزینه‌کرد میانگین بی‌سوادی در کشور ۹۴ است که در این زمینه استان ۶۷ امتیاز دارد، بنابراین باید اقدام‌هایی در این زمینه انجام شود.

شهرتی‌فر اضافه کرد: نباید اجازه بدهیم افراد بی‌سواد از سنین پایین به جامعه اضافه شوند و در این زمینه این افراد از سوی نهادهای مختلف شناسایی و برای سوادآموزی ترغیب شوند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح در زمینه سواد آموزشی همکاری خوبی داشتند، تاکید کرد: نهادهای امدادی مانند سازمان بهزیستی و سازمان‌های مردم‌نهاد که در این زمینه فعالیت دارند، اطلاعات افراد بی‌سواد را در اختیار نهادهای متولی قرار دهند تا با برنامه‌ریزی اقدام‌های مورد نیاز انجام شود.

معاون سیاسی و امنیتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برای تحقق اهداف و ریشه‌کنی بی‌سوادی ۳۰۰ امتیاز در نظر گرفته شده بود، گفت: از میانگین کشوری ۲۱۵ امتیاز، آذربایجان‌شرقی با کسب ۲۵۰ امتیاز وضعیت خوبی دارد و امیدواریم نرخ بی‌سوادی نسبت به میانگین کشوری در وضعیت مطلوبی قرار گیرد.

گزارش فارس حاکی است، اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی دارای 425 ملک قابل واگذاری و تغییر کاربری به مساحت 800 هزار و 384 مترمربع است که از این تعداد، 313 ملک به مساحت 665 هزار مترمربع قابلیت تغییر کاربری و 165 ملک نیز به مساحت 62 هزار و 400 مترمربع قابلیت فروش دارد.

بر همین اساس، فضاهای آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی که بیشتر آنها در شهرهای تبریز، مراغه و مرند در مراکز مرفه‌نشین و مرغوب واقع شده‌اند، به مراکز مسکونی و تجاری تبدیل خواهد شد.

 با مصوبه شورای آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی و براساس بند تبصره 9 قانون بودجه سال‌جاری کشور تعداد 425 مدرسه و فضای تملیکی فرهنگی و آموزشی این استان تغییر کاربری شده و فروخته می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر