کد خبر: 917742
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مدیرکل برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و تخصیص آب وزارت نیرو:
مدیرکل برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و تخصیص آب وزارت نیرو گفت: گزارش نهایی طرح بازنگری در تخصیص آب کردستن تا پایان مرداد به وزیر نیرو ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، صدیقه ترابی امروز در دوازدهمین نشست کمیسیون کشاورزی و آب کردستان که در اتاق بازرگانی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: درخواست‌ها و نقطه‌نظرات بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی استان جمع‌آوری و گزارش نهایی درباره منابع آب کردستان تا پایان مرداد به وزیر نیرو ارائه می‌شود.

وی هدف اصلی این طرح را کمک به پایدارسازی شرایط استان از لحاظ منابع آبی اعلام کرد و افزود: تصمیمی که در این باره گرفته می شود نباید عجولانه باشد و همه جوانب برای توسعه پایدار استان باید در نظر گرفته شود.

ترابی خاطرنشان کرد: همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا این پایدارسازی به نفع مردم استان انجام شود و اگر نیاز به بازنگری بود، این ماه اجرایی شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و تخصیص آب وزارت نیرو با تاکید بر اینکه پتانسیل استان‌ها برای اختصاص سهم آب باید مدنظر باشد، افزود: دستگاه‌های اجرایی باید اسنادی را بر مبنای ظرفیت‌ها و آمایش سرزمینی به ما ارائه دهند تا تخصیص آب براساس آن انجام شود.

وی در زمینه تخصیص آب بخش صنعت و معدن هم اظهار داشت: در یک ماه آینده جلساتی با وزرات صنایع و معدن و تک تک استان‌ها خواهیم داشت تا سند توسعه‌ای این بخش، بر مبنای گزارش و جمع‌بندی این جلسات انجام شود.

ترابی افزود: سند توسعه کشاورزی را هم در دست تدوین داریم که قطعا برای کردستان هم برنامه‌هایی خواهیم داشت.

وی به متولیان آبزی‌پروری و گردشگری استان هم توصیه کرد اسناد خود را برای بهره‌گیری از تخصیص آب به وزرات نیرو ارائه دهند.

به گفته ترابی، بحث و مساله‌ای درباره انتقال آب کردستان به مناطق مرکزی کشور مطرح نیست و این حرف شایعه‌ای بیش نیست.

مدیرکل برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و تخصیص آب وزارت نیرو درباره سد ژاوه هم گفت: قرار بود در قالب این طرح 65 میلیون مترمکعب آب به بخش صنعت و شرب کرمانشاه اختصاص یابد وجایگزین تخصیص آب از سد گاوشان شود که این طرح در حال بررسی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر