کد خبر: 917732
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: قطعاً پست‌تر از آل سعود در تاریخ اسلام نداشته ایم؛ آل سعود کاملاً در اختیار آمریکا هستند و به تعبیر ترامپ مثل گاو آنان را می‌دوشند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار کارگزاران اجرایی حج و اعضاء دفتر بعثه مقام معظم رهبری در اصفهان با بیان اینکه متأسفانه حرمین شریفین در دست کسانی قرار گرفته است که دست بنی عباس و بنی امیه را از پشت بسته اند، اظهار داشت: قطعاً پست‌تر از آل سعود در تاریخ اسلام نداشته ایم؛ آل سعود کاملاً در اختیار آمریکا هستند و به تعبیر ترامپ مثل گاو آنان را می‌دوشند.

وی افزود: آل سعود عقل و دین ندارند و ممکن است حج ما را بر هم بزنند چراکه آنان از خدا نمی ترسند و تا زمانی که خانه خدا به دست انسان های پلید است، انسان باید کمی کوتاه بیاید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه مسئله حج یکی از مسائل اساسی اسلام است، عنوان کرد: اسلام بر 5 پایه بنا شده است که در کنار نماز، زکات، روزه و ولایت، حج قرار دارد، حج یک سفر معنوی بزرگ و مهم است که انسان بدان نیاز دارد و در دعاهای ماه رمضان از خداوند می خواهیم که هر سال حج را نصیب ما کند چراکه یک سفر مهمی است، هر چند انسان نمی تواند آن را هر ساله انجام دهد.

وی اضافه کرد: امام حسن مجتبی(علیه السلام) 25 مرتبه پیاده به حج رفتند و قطعاً امام حسین(ع) بیشتر، چراکه ایشان بیشتر عمر کردند؛ ائمه معصومین نسبت به این سفر معنوی شناخت داشتند و ما نیز باید شناخت کافی از اهداف و اعمال حج داشته باشیم، حاجیان باید حقیقت حج و اعمال آن را دریابند تا این اعمال در آنان تأثیرگذار شود.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: انسان اعمال حج را برای اینکه خدا دستور داده است، انجام می دهد و در حقیقت تمرین بندگی می کند، همانگونه که در ماه مبارک رمضان تمرین بندگی می‌کنیم و در پایان آن عید می‌گیریم، در حج نیز پس از پایان ایام حج، عید قربان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: انسان در ماه رمضان پس از یک ماه، خطاها را کنار می گذارد و به سمت خدا باز می گردد، البته بعضی‌ها از روزه، تنها تشنگی و گرسنگی را می چشند و بهره ای نمی برند.

امام جمعه اصفهان یادآور شد: بعضی از رفتارها در حرم ائمه معصومین(علیهم السلام) و یا در زیارت خانه خدا اشتباه است و باید آحاد مردم را نسبت به این موضوعات آگاه کرد، برای مثال باید دانست که خواندن دعا به صورت آهسته بهتر از بلند خواندن آن است.

در ابتدای این دیدار مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با گرامیداشت هفته حج اظهار داشت: در سال جاری، 5 هزار و 791 زائر و 214 عوامل اجرایی در قالب 41 کاروان از 8 مرداد برای سفر حج اعزام می شوند که از این تعداد 29 کاروان مدینه بعد و 12 کاروان مدینه قبل هستند.

غلامحسین زاهدی گفت: اعزام کاروان‌های زیارتی حج تمتع امسال، از 8 مرداد آغاز و تا 19 مرداد ادامه دارد و بازگشت زائران خانه خدا از 8 شهریور تا 21 شهریور انجام می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در اصفهان نیز اظهار داشت: توانمندسازی روحانیون، مدیران و کارگزاران حج و زیارت، استفاده از اندیشمندان و پاسخگویی مناسب به نیازهای زائران و برپایی کنگره های علمی در موضوع زیارت، دعا و حج از جمله رویکردهای جدید سازمان حج و زیارت است.

حجت‌الاسلام مهدی گرجی گفت: نظارت بر دفاتر زیارتی از نظر حسن ارائه خدمات و رعایت دستورالعمل های جدید از جمله وظایف نمایندگی سازمان حج و نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در اصفهان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به برنامه های آموزشی و فرهنگی انجام شده برای زائران خانه خدا عنوان کرد: برگزاری همایش عظیم حجاج اصفهانی در نجف آباد، برگزاری همایش بانوان زائر، برگزاری همایش زبان دانان و بهره گیری از یاوران حجاج از جمله برنامه های اجرا شده در چند ماهه اخیر است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار