کد خبر: 917727
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
تجلیل از شاعر انقلابی افغانستان
محمدمهدی سیار در مراسم تجلیل از ابوطالب مظفری، شاعر افغانستانی اشعار این شاعر را در زمره اشعار تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد.
چهل و چهارمین شب شاعر به تجلیل از چهار دهه تلاش ابوطالب مظفری اختصاص داشت؛ مراسمی که به فرصتی برای طرح مشکلات مهاجران تبدیل شد. در این مراسم محمدمهدی سیار، شاعر و ترانه سرا حضور افغانستانی‌ها در ادبیات فارسی را پاره جدانشدنی از پیکره و جریان ماندگار ادبیات انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر این بخش را از ادبیات فارسی حذف کنیم، معنا را از آن خواهیم گرفت. این حضور برای شخص من محکی است برای سنجش میزان پایمردی مهاجران به انقلاب اسلامی. به گفته سیار، انقلاب اسلامی نگاهی جهانی و فارغ از مرز‌ها داشته و دارد و حضور یک افغانستانی در این حرکت بزرگ، بسیار معنادار است. ما همیشه خود را مدیون بزرگان ادبیات افغانستان می‌دانیم. شعر مظفری، شعر تراز این جریان است؛ با حماسه‌های پرجوش و خروش و الهام‌بخش.
ابوطالب مظفری نیز در این مراسم گفت: ما در افغانستان در گوشه انزوای خودمان بودیم و اگر انقلاب اسلامی ایران نبود آن شور و حال در وجودمان نمی‌افتاد تا در کشورمان انقلاب کنیم و نهایتاً به ایران بیاییم. شما بر سرنوشت ما تاثیرگذار بوده‌اید، پس زیان‌های ما را هم تحمل کنید. مظفری همچنین گفت: من به حرف‌های دوستان ایرانی درباره نزدیکی دو ملت ایران و افغانستان چندان امیدوار نیستم، اما نسبت به نسل امروز مهاجران افغان شما مسئولیت دارید. امروز ما با نسلی از مهاجران در ایران روبه‌رو هستیم که متولد ایران هستند و آن خاطره و تجربه حضور در افغانستان که ما داشتیم را ندارند و حتماً باید برای این نسل سبک فکری جدید داشته باشیم که مثل نسل ما عقده‌ای و گله‌مند یا فراری نباشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار