کد خبر: 917726
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
از سوی شورای نظارت بر سازمان صداوسیما صورت گرفت
محمد صادقی
سازمان صداوسیما به دلیل پخش مستند «بی‌راهه» از شورای نظارت تذکر دریافت کرد.
شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در جلسه ۴۴۹ که به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای و با حضور نمایندگان سه قوه برگزار شد، به بررسی پخش مستند «بی‌راهه» پرداخت و در نهایت تصمیماتی را اتخاذ کرد. بعد از پخش مستند بی‌راهه از تلویزیون، محمدحسین رنجبران مدیر روابط عمومی کل سازمان صداوسیما اعلام کرد: پخش این مستند به توصیه مقام قضایی و از نیروی انتظامی صورت گرفته و بسیاری از خانواده‌ها درخواست پیگیری چنین موضوعی را از صداوسیما داشته‌اند. ادعای رنجبران با تکذیب نیروی انتظامی و قوه قضایی همراه شد و هر دو نهاد از پخش این مستند انتقاد کردند. این تکذیب‌ها باعث شد تا صداوسیما در موضع انفعال قرار گیرد و موج انتقاد‌هایی که در فضای مجازی و رسانه‌ها علیه این سازمان به وجود آمده بود قوت بیشتری بگیرد و متعاقب آن نماینده دولت در شورای نظارت بر صداوسیما، از بررسی این مستند در شورا خبر دهد. با برگزاری جلسه شورای نظارت بر صداوسیما، مشخص شد این شورا نیز از پخش مستند «بیراهه» و اعترافات مائده هژبری، رضایت ندارد. طبق اعلام سایت شورای نظارت بر صداوسیما، مصوبات این شورا درباره مستند «بیراهه» به این شرح است:
۱- جریانی فعال و هدایت شده از خارج از کشور وجود دارد که حرمت‌شکنی، هنجارستیزی و اباحه‌گری در فضای واقعی و مجازی را در دستور کار خود قرار داده است. شورای نظارت، سازمان صداوسیما را موظف به روشنگری و تنویر افکار عمومی نسبت به وجوه مختلف و ابعاد متنوع این پدیده می‌داند و از رویکرد این سازمان در مواجهه منطقی و حرفه‌ای با مفاسد اجتماعی سازمان‌یافته حمایت می‌کند. ۲- در موضوع مستند اخیر «بیراهه» بررسی شورای نظارت نشان داد که پخش این برنامه بدون هماهنگی با قوه قضائیه بوده است؛ از این جهت به سازمان تذکر لازم داده می‌شود.
۳- به سازمان توصیه می‌شود در پرداختن به موضوعاتی که دارای ابعاد اجتماعی، فرهنگی و قضایی است از مشاوره‌های لازم بهره‌مند شود و هماهنگی‌های لازم را با نهاد‌های ذی‌ربط انجام دهد.
مجموعه مستند بی‌راهه به معضلات فضای مجازی می‌پردازد و در آخرین قسمت پخش شده از این مجموعه که به موضوع شاخ‌های اینستاگرامی می‌پرداخت، اعترافات چند رقصنده که تصاویر رقصشان را در اینستاگرام منتشر می‌کردند، پخش شد. در این میان اعترافات دختری ۱۷ ساله به نام مائده هژبری مورد توجه رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی قرار گرفت و متعاقب آن موجی از انتقاد از صداوسیما به راه افتاد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار